Wilowa skrev 2010-03-03 19:06:10 följande:
Kan man få en vår utan vårflod tro? Ärligt talat så bävar jag för all snö som ska smälta. Det får jobbiga konsekvenser när man jobbar som förskollärare. Inte nog med att blöta och geggiga galonisar är det värsta jag vet, så får man även vara rädd för att all snö på taken ska rasa ner över barnen (stora tak är skottade men inte mindre som t ex förrådstak) och sedan när vattenpölarna på gårdarna blir så djupa att man får vara rädd för att småttingarna ska drunkna i dem...Nej för min del så får det gärna vara vinter ett tag till. Tur att man har lite äventyr att se fram emot. Imorgon åker vi till Branäs över helgen och sedan har vi faktiskt bokat husvagnsplats i Sälen en helg framöver. Det ska bli SÅÅÅÅ underbart att få komma tillbaka dit. När jag var liten så hade vi husvagnen där på säsong i alla fall tio år, men nu har jag inte varit där sedan 1992 då jag och mamma hyrde en stuga dä
r.Nu ska jag försöka få energi till att packa det sista så att vi kan åka direkt i morgonbitti. Fast oj vad jag saknar husvagnen att packa i! Dessutom så har vi bara en liten Golf, så det lär bli trångt som saligheten i bilen...tur att vi i alla fall har en takbox att lägga lite saker i.
å vad skoj.denna helgen är vi hemma men nästa helg är vi i husvagnen o det ska bli gott..märks på elpriset det vart en kall vinter
ha det såååå skoj