• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Chris: fy va tråkigt Tur i oturen att det "bara" var dörren o karmen. En dörr e ju betydligt mycke lättare o byta än en vägg. Men super trist
    Jag har oxå varit lite småsugen på larm. I höstas kom Kama fritid med en variant på Kabe´s larm. Betydligt mycke billigare. Bara ett tips.

• jmmm

Ojsan Kom ju in här för att berätta om vår vagn. Men kom av mig när jag läste om inbrott så j-la trist att folk itne kan hålla koll på mitt o ditt. I somras hade åhus camping problem med inbrott i förtälten. Inte de att de gick in genom dragkedjan o tog va de skulle. Nej de skar sönder tältdukar för att de var tystare. Va många som vaknade upp på morgonen o hade sönderskurna tält o mindre sprit etc......

I lördags hämtade vi hem husvagnen från vinterförvaringen o i sändags tvättade vi av de o satte in gasol o batteri igen efter vintern. Igår kopplade jag o drog ner henne till mitt gamla jobb o verkstan där. Nu har killarna hand om henne nåra dagar för service, fukttest o nåra garanti åtgärder. till hlegen hoppas vi på o kunan hämta hem igen o hoppas sen på årets premiär på fredag nästa vecka   SÅÅÅÅ mysigt de var att ha vagnen ståendes på uppfarten igen!

• jmmm

Chris. om jag itne har helt fel ska de kunna funka med det oxå.  ringde kama om de en runda när en kudn egentligen ville ha gabes variant. men nu blev jag osäker på om han bara skulle ha guard o inte phone up.

• jmmm

Ja här nere har vi sol o snön har varit borta ett bra tag nu. Vägarna var helt perfekta att dra på. Torra o fina Tyvärr e ju skåne ett blåshål o igår va de riktigt illa. Va glad att vagnen inte skulle hem då. till helgen ska de va lugnare på blåsfronten säger dem I natt kom nåt snö/regnblandat så man kunde se nåt vitt lite här o där imorse.  Än kan de ju komma snö, men hoppas den håller sig väck så vi kan dra vagnen
    snödropparna blommar, pärlhyacinter o påskliljor sticker upp ur marken. Det finns hopp om en vår

• jmmm

mrseriksson: grattis grattis kika in gh husvagnars nya web shop. Ja de e ett tips till er alla. Super trevliga människor dessutom som driver den butiken. Nu öppnade de en webshop i veckan. http://www.ghcampingshop.se/

• jmmm

chris: va de??? ja jag visste ju att du körde en bit för köpet i o för sig. Jag har stått i montern med en av dem o gått kurser med dem alla 3

• jmmm

mrs eriksson: herre jösses vilken säljare va de chefen som ringde upp eller?
    Här hemma skulle vi hämta hem vagnen fårn verkstan egentligen i helgen ju, emn sonen har åkt på kräksjukan måtte de förbli så att vi andra klarar oss så vi kan åka iväg nästa helg ändå....... tur jag har e kort o kan hämta den själv nån dag i så fall Räknade föresten på vår vikt på vagnen igår. kan säga att vi kört m rejält m överlass i somras o att våran vikt vi ändrat till nu tom e i underkant:-O Vår vagn väger alltså betydligt mycke mer än sagd tjänstevikt...... ja ja vi ska nog klara oss, men de e ju nåt o tänka på vidare vid ev byten......
    så tips till er andra, väg er vagn tom (eller med vatten, gasolflaska o batter) den vikten ska va tjänstevikten men får överskridas med 5% o dessutom åker alla e tillval på lastvikten. Inte många vagnar väger som tjänstevikten anger. Kan ju om inte annat vara bra för en själv att ha koll

• jmmm

Tolta: vi väger vis vägverkets vågar. de e de polisen rekomenderar. de diffar ku i o för sig på 20 kg alltså avrundar de så. men man får ju en hum om vikten. Får hoppas de är kalibrerade

• jmmm

Tolta: om de e olika vikter på olika stationer e de ju helt sjukt tänk om man som vi vägt här nu o väger våra grejjer o vet att vi klarar vikten. sen stoppas vi på annan station o har överlass. de e ju ingekul ja tur i så fall att bilen får dra 400 mer äv husvagnens totalvikt o att vi som har be åker på överlass då de e ju iallafall inte fängelse som de kan bli med olovlig körning. Men de e ju helt galet om man tror man gjort rätt.......

Babyfia: lite beror de ju på om ni ska ha kyl o frys igång på el hela tiden, du skrev nåt om extra kyl i förtält. om ni har många andra elektriska prylar ac tex som drar. För på sommaren går ju inte värmen direkt o du behöver ingen värmefläkt. tror de var den som drog mycke för oss o så körde vi värmen på el ju. de var ganska svalt en bra bit in på vår säsong.

• jmmm

Tolta visst kommer man långt på sunt förnuft. Men man blir mörkrädd när man väger o inser vad sakerna väger. man tänker lite kläder lite mat osv de väger itne så mycke men fy va några kilo här o nåra där växer fort.
    Tycker de e synd att man inte har lika regler i hela landet som chriss sa. för vi vill göra rätt men de innebär ju att rätt här kan va fel i annan del av landet trist.
    Men vi kör oxå på de viset med att ha koll på trafiken osv o vagnen måste ju ligga bra bakom bilen. funderar tom på att byta till ett alko säk drag iställert för winterhof säkdrag då jag upplevde att vagnarna vi haft m alko legat bättre på vägen än va nuvarande gör antingen e de däcken eller kopplingen för vi har kört den med olika last kombinationer. Hoppas den skärper sig med last i nu när vi har bytt bil som kanske kan komensera lite. annars blir de dyrt o byta drag men säkerheten före allt liksom. fick en sååån vobbling på väg till elmia men jag får skylla mig själv lite. de va motorväg vagnen låg fint o jag gjorde om körning på lastbil kom upp i 100 o de var int e poppis hihihi ja ja jag hävde de iallafall, men man blir lite skraj o lär sig en läxa

angående golv i förtält vid säsong. vi försäsongade o efterosm vi bara hade planer för de året tyckte vi oxå de var onödigt så en tjock pressenning dubbelt lager (byggpressenning) o sen förtältsmattan på de. de va ju svalt om fötterna ibland men då hade vi inneskor på oss. funkade bra. emn ska man ha en massa grejjer i tältet förutom bord o stolar kankse mna vill ha golv?

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !