• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Chris: vart i landet blir de nu då?

Sommarcampingen har vi ju noll koll på ännu eftersom jag e arbetslös o hoppas på o ha fått ett jobb innansommaren= får anpassa ledigheten efter det.... e dock lite sugna på en tripp till karlstad o kanske ta stockholm på vägen ner/upp. Men vi frå se hur lång period vi får ihopa

Däremot har jag mailat ut lite förfrågningar om försäsongspriser.
    måste höra vad ni som försäsongar betalar på ett ungefär o va ni får betala för elen. behöver inte nämna camping men om de e strandnära eller nåt sånt.
    Vi har kollat upp en camping mitt i skåne. de vilel ha 5500 för april, maj, juni + 1.75 /kwh på elen.. vi hade klantat till o skrivit siste juni istället för sista maj så nu har jag bett om revidering o ett par olika alternativ 6-8 veckor vill vi ligga.

• jmmm

Chirs: så de blev inte skåne....

ja just de , juste pris ni hade där. de e kankse itne var helg man kan nyttja den liksom.. Lite därför vi tevekar om tiden oxå. man vill ju inte betala i onödan vi har en fin camping i närheten men de kör ett standby pris. men 480 e de minsta man betalar för en vecka oavsett om man nyttjar vagnene eller ej o är man där mer än 2 nätter /v så betalar man till. e ju lite långhelger o de villman ju va i vagnen o åsklovs veckan tex.

• jmmm

Tolta. ohh bor ni i Karlstad?
    Kommer inte ihåg vilken de var vi tyckte såg fin ut. de som hägrar i Karlstad är egentligen löfbergs lilla arenan för mannen o förhoppningsvis sonen Sökte på lite trevligheter o hittade att ni skulle ha nån fin park m lekplats, skog, badplats osv, e den så fin som de låte`? andra tips i närheten?

• jmmm

Tolta: mannen hejjar på FBK.... så han vill uppleva arenan o aknske shoppa
    Cabby fabriken kan jag va utan Kollar bara på hur riktiga vagnar tillverkas o de görs i tenhult hihihi
    Men besök på husvagnsfirmor e väl inte omöjligt men tusen tack för alla tipsen

Libro: har var person varit sjuk i en vecka m VKS ohhh fy sjutton säger jag bara. Jag har kräkfobi så min fasa är kräksjukor har dottern hemma oxå denna veckan eftersom de går magsjuka på hennes dagis, känns inte osm en rolig kombination kräksjuka o vattkoppor.... Hoppas verkligen att ni alla mår bättre o snart är helt friska!  tack för omtanken av min son han mår bra igen, eller ja han har fortfarande koppor o massor av ruvor. men klådan har stillat sig rejält

ohhh va jag längtar efter vagnen nu, ska bli såååå roligt o dra den nu när vi kan lasta lite mer i den o en ny bil som orkar dra den hahah nu får nog mannen passa sig, jag tar förarplatsen

• jmmm

Chris: vilka campingar e de ni kontaktat? långt ifrån alla e ju året runt öppna så de kanske inte kollar så ofta??
    Jag har varit i kontakt med några nu inför en återträff m gamla vänner o fått svar från några, medan andra inte svarat alls. o vissa har fått en förfrågan om försäsong oxå.

• jmmm

chris: jo de förtsår jag  

Ikväll ska jag ringa till dem drä vi har husvagnen inställd hade jag tänkt Dags o bestämma dag för uthämtning, vilken jag tror o hoppas blir på lördag  

• jmmm

Tolta: hade missat ditt svar från 4mars nja nåt besök innan säsongsavslut lär de inte bli Hna får insupa arenan ändå o försöka få sonen att hejja på fbk istället för Mif......
    Hihihi skrattade lite för mig själv när jag läste vilka firmor de fanns runt er. Nu ska jag ju itne va sån MEN nåra från tolurent har jag ju "jobbat" med/mot i hobby montern o jag måste säga att jag har väldigt svårt för deras sätt att jobba.... Sk inte säga vad andra firmor benämner deras firma namn som men de e klart kunde ju vatt kul o sett hur de ser ut hos dem, för de där med bortkomna vagnar har jag hört fler som sagt jag e ju lite skadad så o kolla in olika firmor e ju kul ändå även om jag inte jobbar kvar i branschen.... *tyvärr*
    Tusen tack för alla dina fina tips på sevärdheter o aktiviteter i närheten, de e guld värt så får vi se om vi kommer dit elle rom jag måste jobba hela sommaren eller vad som händer.....
    föresten va e de nu för vagn ni har *glömsk*

• jmmm

tolta: ska kanske förtyfdliga att de e ju inte enbart grumsarna som andra företag elelr kunder har nåt emot. Vi e ju alla olika o de e väl tur = olika kunder på olika firmor o olika säljare med olika bemötande. ska inte dra alal över en kam o detta e ju bara min erfarenhet/känsla.
    Lät lite onödigt hårt o kritiskt när jag läste inlägget när jag postat

• jmmm

Baby fia: Vi stod försäsong i ca 6 veckor i våras. Betalade el för förbrukning 1,75 /kwh.
    Vi har en 5.50 lång vagn som vi hade underhållsvärme i hela veckorna, kylen stod på el hela tiden o så hade vi den till att starta upp värmen mer nåra timmar innan vi kom fram. I förtältet körde vi med en elektrisk värmefläkt en del. Ingen extra kyl/frys/spis utan all mat lagades på gasolen. Vi betalade ca 1000kr för den tiden. Men de var ju kallt ganska länge= värme behövdes dygnet runt mer eller mindre första veckorna. på sommaren kommer ni ju inte köra värme direkt.

• jmmm

Babyfia: har man valmöjlighet att bara stå en kortare period? Vi funderar på försäsong i år oxå

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !