• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

mrs ericsson: uppdatera mig va de  e  för vagn ni har Kom ihåg att om ni säljer själva brukar man kunna få bättre pris på den nya

Libero: ja just de ni säsongar ju, ja då e ju penta trappan trevlig (om än ganska dyr) men man har ju steg på sidorna oxå så att säga. ska se om jag kan ta kort på vår imorgon.
    Kika in på kamafritid annars c06-18 en klassisk penta trapp, c06-01 var ganska omtyckt. Sen sålde vi mycket av en modell som påminner om c06-74 fast från annan leverantör o vi har ännu en annan variant på den kan man säga.

• jmmm

mrs eriksson: ja just de ja jag kan bara tala för hur de var hos oss o då var de på gränsen att de funkade med ett ok inbytespris på så pass nya vagnar. Vilket gjorde att de oftast lönade sig bättre att då sälja privat först om man kunde.
    Sen e de lite lurigt för Hobby sänkte priset på sina 11:or.... Men kikade lite på blocket o då tog ett företag 249000 för en 08 o en privat 268000 för en 09. Men sen får ni ju jämföra tillbehör osv.
    Lycka till!!

• jmmm

mrs eriksson: ja kika på vad en sån skulle kostat ny idag för o jämföra. sen e de klart lite speciellt eftersom ev köpare vet vad ni gav för den å andra sidan vet de ju hur den e skött innan er hur länge har ni haft vagnen? Hoppas ni får till en bra affär

• jmmm

mrs eriksson: ja kika på vad en sån skulle kostat ny idag för o jämföra. sen e de klart lite speciellt eftersom ev köpare vet vad ni gav för den å andra sidan vet de ju hur den e skött innan er hur länge har ni haft vagnen? Hoppas ni får till en bra affär

• jmmm

SeTa, nej du e inte ensam..... vi har ju dessutom allergiska o dessutom ganska kräsna barn...... inte de lättaste. önskar att vi hade ugn i vagnen men de  eså stor ingrepp att sätta in i efterhand men e sugen.....

• jmmm

marremask då har du en inbyggd gasolugn i vagnen. Burkugnen eller omniaugn som den egentligen heter ser nästan ut som en rund sockerkaksform m lock. den placerar man över gasollågorna på gasolspisen o då fungerar den som en "ugn" man kan bak ao laga mat i den

• jmmm

idag väntas vi få skisser på olika former av carport byggen de e medlem2  som känner en snubbe som varit så gullig att rita åt oss. ska bli jätte spännande. Hoppas verkligen på nåt bra o att kommunen godkänner så vi kan få ha vagnen hemma även på vintrarna Gick en runda i området idag o upptäckte flera till/ombyggnader som har skett nyligen, borde betyda att kommunen ser lite genom fingrarna för byggen nu.....Men de lär oxå dra med sig jobb o ekonomi så vi får se hur mycke vi gör i år, nu när jag är arbetslös. känns ju so att prio1 är att kunna använda vagnen mars-november liksom

Hoppas ni får en trevlig helg!

• jmmm

Ja en carport kräver ju inte alltid bygglov, emn vi bor i tättbebyggt m detaljplan o dessutom kommer det nära en väg. Så bäst o säka så man inte behöver riva sen.....
    Nu e vi inne på att förlänga hela taket på huset. Blir ett projekt.... men tur mannen e byggare....
    Vi har ju vår vagn hemma på tomten hela året förutom just vintertid. o nu vill vi ha tak äver den dels för o skydda den men oxå för att annars fyller snön upp där o vi har ingenstans att lägga den då.
    Idag ska vi försöka rita till kommunen Får se hur mycek vi lyckas med, sonen har vattkoppor o de har kommit massor inatt o nu tycker han att de  e  lite småjobbigt

• jmmm

Tack snälla för om tanken av sonen idag blir det apoteket för  o köpa poxclin ett nytt medel som e receptfritt o så doktorn för tavegyl utskrift. Clarityn hjälper inte längre Fy sjutton vilken natt vi har haft...... inte många timmars sömn men destomer potatismjöl i sängen men va gör man inte för de "små". o snart e de väl lillasysters tur hahaha träffade barn m vattkoppor för att 4½åringen skulle få men hon har inte ännu fått men 8 åringen som vi trodde haft en lindrig släng för flera rå sen blev smittad i klassen(troligtvis) istället,-) men visst de e ju nåt de ska ha...... Så ingen carport planering igår däremot skissade jag lite på hurdana krukor jag vill gjuta för o ha som "vägg mellan gången o husvagnen som d e e  nu har vi en häck där, MEN tänk om man byter till större vagn.... gäller ju o planera framåt FAST det är INTE aktuellt på ett bra tag

Ni som inte använder vagnen på vintern, när ska ni plocka fram dem o när blir premiärturerna?
    Vi plockar fram vår näst nästa helg  SEn får vi se när den e klar på verkstan o hur fort vi hinner packa ut i den
    premiärturen som tidigast 24 mars då sonen har lov.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !