• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

MiaB72 skrev 2010-08-03 21:24:23 följande:
    Tolta: Jag har ju aldrig varit på Kolmården så jag vet inte hur det är i jämförelse, enda anledningen att det blev här var att jag fått fribiljetter från barnsemester.se och vi är testfamilj för den sajten här nu annars var Kolmården inplanerat Lite synd att man inte kan gå på Delfinariet utan att gå in i djurparken!
    Har ni aldrig varit på Kolmården så tycker jag absolut att ni ska göra er ett besök dit ändå. Enligt mig går det knappt att jämföra dessa två parker. Det är betydligt mer djur på Kolmården och så har de som sagt delfinerna, men även Bamses värld och safariparken.
  • Wilowa
    Gunsan75 skrev 2010-08-04 19:42:22 följande:

Nu är vi hemkomna efter en trevlig vecka i Örebro på Gustavsvik.

Måste säga att jag gillar Örebro som semesterstad, vi har varit där 2 år i rad men har fortfarande mycket kvar att upptäcka där.

Stort + var att deras sjukhus var så bra, jättebra bemötande på provtagningen där som vi var tvugna att gå på med dottern.

Har hunnit med upplevelsebadet, barnens ö, Lek o buslandet, shopping på Marieberg och hunnit njuta av lugnet också. Finns något att göra även om vädret är dåligt vilket är en stor fördel i mitt tycke. Får se om vi hinner i väg någon snabbis innan vagnen ställs upp för vintercamping.

Vi gillade också Gustavsvik när vi var där i våras, men jag funderade på då om man inte saknar en riktig sjö vid campingen. Fast själva campingen var ju superfräsch och genomtänkt...att jag inte gillade upplevelsebadet är en annan femma.
  • Wilowa
    Gunsan75 skrev 2010-08-04 21:03:36 följande:
    Vi bor så nära stranden så vi har inte saknat det de 2 gångerna vi varit där. Barnen, framförallt sonen gillar upplevelsebadet. Men han är ju i den åldern, jag gillar utomhusdelen, men då vill man ju ha uppehållsväder.
    Vad bra! Utomhusdelen var inte öppen än när vi var dit och det var lite därför jag undrade om man inte saknar stranden...inte mycket strandkänsla där då. Upplevelsebadet är inte anpassat för barn över 6 år som inte kan simma, men för äldre barn är det ju perfekt.
    nericia77 skrev 2010-08-04 22:15:56 följande:
    gött att ni gillar örebro, det e där jag bor
    Ja det är en fin stad och en underbar camping. Fast tyvärr så är det lite för nära hem för att jag ska kunna tänka mig en längre vistelse där. Örebro är för mig dit man åkte förr när man behövde nått från IKEA...innan vi fick ett eget varuhus i Karlstad.
  • Wilowa
    Gunsan75 skrev 2010-08-05 09:38:22 följande:
    Ja för oss passar det bra med tanke på att det är relativt nära (ca 20 mil). Perfekt när man inte ska vara borta för länge och lagom långt bort för att inte vara där till vardags
    Ja 20 mil är lagom. Inte för långt att åka, men ändå tillräckligt långt bort för att man inte kan åka dit över dagen.
  • Wilowa

Idag ska jag packa vagnen för första fricampsturen. Sonen ska iväg på tävling.

• Wilowa
    marremask skrev 2010-08-05 15:52:03 följande:
    Sista stoppet för oss innan vi tar sista resan hem imorgon. Känns både vemodigt och skönt. Nu har vi varit ute i 4 veckor och någongång måste man ju hem och tömma brevlådan .

Satt och räkna och kom fram till att vi på denna resa har besökt 8 campingar varav en 2 ggr. Resan blev ju inte riktigt som vi tänkt oss när vi aldrig kom till Gotland. Men tur nog har vi fått en toppenresa ändå .

Nu väntar några roliga dagar med massor av tvätt, tänker verkligen njuta av sista kvällen.
    Vad härligt det låter att ligga ute så länge.
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-08-05 22:19:41 följande:
    Idag stack vi iväg till djurparken ändå blev några timmar och vi var inte ensamma där precis Jösses vad mycket folk, vi valde att gå åt motsatt håll iaf så det inte blev så trångt vid alla djur, men Delfinariet var bara att glömma, det var sån kö att vi hade fått vänta flera timmar och det har inte mina barn ro med, men safariparken var coll Annars var djurparken inte nåt speciellt, men det kanske beror på att vi har Borås djurpark på nära håll som jag tycker var ganska lik Kolmården.

marremask; Vi är inne på 3:e veckan och kommer också ha varit borta 4 v när det är dags att åka hem, fick använda tvättmaskinen på campingen idag för att få tvättat lite kläder
    Tråkigt att ni inte kunde se delfinerna. Det är ju de och safaripaken som är den stora skillnaden mot Borås (Min mormor och morfar bodde strax utanför Borås, så där har jag också varit många gånger.) Fast nog är det mer djur på Kolmården och lite mer motion får man i backarna på kolmården och speciellt om man har barnvagn eller skrinda.
  • Wilowa

Hemma efter en fricampingshelg! Det var en blandad upplevelse kan jag säga. Första natten stod vi tillsammans med andra på parkeringen till en idrottsanläggning mer eller mindre mitt i skogen och det var bara positivt...om man inte inte räknar med alla myggor och knott. Det var även skönt att ha vagnen att vara i under tävlingsdagen. Den andra natten stod vi på en stor parkeringsficka på en grusväg nära mina föräldrar. Trevigt och mysigt, men lite otrevligt med nattlig trafik eftersom det var lördagskväll och speciellt när vi började höra musik någonstans ifrån Fast det gick bra förutom en bil som gasade på lite extra när de åkte förbi.

• Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-08-08 17:13:30 följande:

Tolta: Ja, vi har ju funderat på att ibland stanna till nånstans och övernatta men jag är lite feg tror jag men det är ju oerhört smidigt att kunna göra det!

Jag kan lova att det inte var helt enkelt att somna i natt och speciellt inte när jag inte visste varifrån musiken kom. Fest vid något av de få husen som ligger runt sjön kändes betydligt bättre än en bil med folk som ställt sig någonstans...speciellt eftersom jag är uppväxt på orten. Fast jag kan nog tänka mig att stå där igen, men då ska vi placera vagnen så vi har dörren bort från vägen och lättåtkomliga fönster ut mot vägen så man kan ha lite bättre koll.
  • Wilowa

Om några helger ska vi åka och gratulera min farmor som fyller 90 år och tänkte då ta med oss husvagnen. Hon bor lite norr om Falun...är det någon som har ett tips om någon bra och mysig camping i närheten? Runt Siljan vet jag att det finns många fina campingar, men vi inte bestämt om vi ska bo där eller lite närmare. Min farmor kommer ändå inte orka ha oss där hela helgen. 

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !