• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

rosaid skrev 2010-07-18 19:04:51 följande:
    ja nu har jag varit en vecka på lidköping en vecka till stannar jag
    Härligt!
  • Wilowa
    jmmm skrev 2010-07-18 22:15:55 följande:
    Angående elförbrukning så stod vi 27april till 12juni. Kylen gick på el hela tiden, vi var där de flesta helgerna o då körde vi värmen på el, under  första veckorna hade vi underhålls  el ca 5* tror jag det var i några veckor då det fortfarande var frostrisk. i förtältet körde vi fläkten nåra kvällar då det var svalt. Vi använde ca 400kwh 8eller va de heter) o betalade 1,75/kwh. de sa på campingen att de märktes på folks elräkningar att de varit kallat längre o även lägre grader än de brukar för folk hade högre räkningar pga värme o även elfläktar.
    De fasta dygnspriserna är helt hutlösa bla därav står vi så mycke vi kan utan el. Med en av våra gamla vagnar låg vi på mätare i några dagar o då körde vi kylen på el, värme kanske nåt litet men vi använde en elugn i fötältet o både gjorde morgon bullar o bakade o även lagade mat i o så värme fläkten på kvällen o då snittade vi på 12-14kr/dygn om jag inte minns fel.

Rosaid: njut!

Vi har camping här utanför vårt hus Medlem 2 med familj campar här
    Okej, då var kanske vår säsongsförbrukning helt okej ändå.

Kul att agera camping! Solig Vad har ni för elpris på er camping?
  • Wilowa
    jmmm skrev 2010-07-19 21:43:07 följande:
    Ja du Tolta: här fick de campa utan el, men de klagade på sträckan till vattenposten.... hihi
  • Wilowa

Idag har vi åter lämnat in vagnen och den här gången ska de göra ett ordentligt test på kylskåpet. Sedan har vi även hunnit med att köpa ett vinterförtält på blocket. Solig

• Wilowa

Puh! Vårt kylskåp gick inte igenom testet som husvagnsfirman gjorde, så nu ska de byta termostat på det. Skönt att få bevis på att det verkligen var fel på det och inte bara vi som inte kan med det. Solig

• Wilowa
    marremask skrev 2010-07-23 20:56:17 följande:
    Så konstigt det kan bli och va glad jag är att man har sitt "hem" med sig. Vår avgång till Gotland blev inställd pågrund av hårt väder och ingen ny båt går förrens måndag. Nu blir det nog ingen Gotland för oss . Är i full gång att försöka få tillbaka våra redan betalda platser bara . Känns lite surt med dubbel boendekostnad just nu.
    Nej vad tråkigt! Fast som du säger så är det skönt att ha "hemmet" med sig i en sådan situation. Hoppas ni hittar något annan minst lika roligt alternativ. Hoppas det löser sig med pengarna för er.
  • Wilowa
    nericia77 skrev 2010-07-25 08:44:55 följande:
    tack, ja nu har jag förstått det hela. fick reklamblad från mediamarkt om en sån tv. va kosta den på ö o b?
    Jag vet att många har en liten tv som de har i typ sitt sovrum när de inte är iväg med husvagnen. Det är ju dumt att ha en tv som man bara använder ibland.
  • Wilowa

Jsg börjar bli lite orolig! På onsdag får vi gäster som ska bo i vår husvagn här hemma på tomten, men delarna till kylskåpet har inte kommit än ju. Jag hoppas verkligen att den hinner bli klar för annars får jag placera gästerna på luftmadrasser på golvet i vardagsrummet...och det vill nog vare sig de eller vi. Alternativt kan de sätta upp vårt tält på gräsmattan, men det är ju så kallt nu så det blir nog inget skönt alternativ heller. De borde väl testa om kylskåpet fungerar också, så det inte är något annat som är fel? Är det någon som vet hur lång tid ett sådant test tar?

• Wilowa
    medlem2 skrev 2010-07-25 17:27:03 följande:
    Befinner oss i Kristinehamn, lyckos oss som har Cabby att få gå på visningen imorgon!!!
    Är det något speciellt där imorgon eller?
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2010-07-25 17:36:12 följande:
    Är det något speciellt där imorgon eller?
    Ah, jag hittade på deras hemsida. Det lät intressant. Vi skulle egentligen ha åkt till mina föräldrar och måla imorgon, men det värdelösa vädret sätter stopp för det. Vem vet vi kanske kommer och gör er sällskap. Vi bor ju inte så långt ifrån Kristinehamn.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !