-
Ja välkommen! Jag hoppas att du kommer att trivas med husvagnslivet lika bra som vi andra gör! Vad blev det för vagn?nericia77 skrev 2010-06-30 21:42:53 följande:Hej på er! får man hänga på här? är nybliven husvagnsägare
-
Nu är frågan om jag ska fixa maten innan jag åker ut till vagnen så den bara är att värma där eller om jag ska laga den där. Jag och barnen ska åka ut och fira dotterns födelsedag med bad och mys vid vagnen.
-
Nu är vagnen hemma igen och med den säkert en massa tvestjärtar som bodde i vårt tält. Fast det är tur att vi åker på fredag, för annars hade jag saknat ihjäl mig efter campingen. Vi har haft en underbar panormautsikt över sjön och lugna och trevliga grannar...även om jag inte alltid förstått mig på deras alkoholvanor. Vi har pratat lite om att ställa den där hela nästa sommar...om vi får en plats där det går att flytta vagnen lättare om vi vill åka någonstans. Nu har vi stått med draget åt fel håll för att kunna ta del av den underbara utsikten...inte helt enkelt att flytta på den då och speciellt inte om vi bygger en trall.
-
Jag har inte behövt backa in husvagnen själv någongång, jag är gift med en lastbilschaufför och därför får han sköta den biten. Fast har man tur så får man lika hjälpsamma grannar som vi har haft nu denna månad. där hann man knappt gå ur bilen innan de var där och hjälpte till att vända vagnen. Det var trångt och bökigt, men med bra hjälp så var det inga problem.nericia77 skrev 2010-07-04 17:53:20 följande:
Hej alla, som sagt vi är ju nyblivna husvagnsägare. o tittar nu runt på någon bra camping. jag har ju varit på en del campingar, men de jag varit på som jag minns e inte så barnvänliga alltså vi vill till smögen, o där är det ju mycket klippor, är det någon som vet någon bra camping där som har sandstrand?
o sen bara en fråga, hur gick det för er i början med o parkera husvagn o så på camping?
-
Så gör vi med och det gick bra nu när vi stod en månad på samma ställe. Fast det var lite krångligt när ett barn hällde ut ett glas mjölk mitt på mattan.åsis skrev 2010-07-05 09:56:57 följande:Hej!
Vi har alltid pressenning under vår matta för att inte fukt ska gå igenom. Då spelare det inte så stor roll viken matta man har. -
Jag sa inte att man måste vara chaffis för att kunna backa, jag sa att jag är smart nog att låta min chaffis sköta backningen så jag slipper! Sedan kan jag bara hålla med om att det är lättare än man tror att flytta dem för hand. Igår var de fem som vände vår vagn och det gick jätteenkelt...så pass enkelt att jag slapp hjälpa till och kunde hålla koll på att barnen höll sig ur vägen.Chris skrev 2010-07-05 09:50:36 följande:Att backa in eller parkera en husvagn är inte så svårt. Jag är ingen lastbilschaufför och jag hade inga problem första gången vi var ute. Ett tips är ju att innan man kör framtill platsen att gå ut och kolla läget..."planera" lite hur man skall köra och sen backa in...tar man det lugnt är det inga problem.Sen har man en vagn med enkel axel så skall man inte vara rädd för att fixa det sista för hand. Brukar gå snabbare än att backa och köra fram och tillbaka.
En enkel axlad vagn flyttar man ganska så lätt på 2 pers om det är en normal gräsplan.
Vi fick inte behålla vår vagn hemma värst länge, för nu är den till verkstan. De ska kolla upp vårt kylskåp för det fungerar inte alls bra. Jag hoppas och tror att de även sätter in en fläkt. -
Härligt! Vi drar förhoppningsvis på fredag. Det hänger lite på när vi får tillbaka vagnen. Jag hade tänkt att storstäda den nu i veckan eftersom alla i familjen utom jag reagerar på gräspollen. enligt vad de sa på verkstan så ska vi få den på fredag, så vi får väl se hur effektiva vi kan vara.städfia skrev 2010-07-05 10:04:01 följande:Nu drar vi iväg på semester, första stopp blir "gamleby, camping"!!
-
Måste bara säga en sak om att backa och parkera husvagnar...det är många gånger de som inte sitter bakom ratten som ska tänka sig mest för. Jag gillar verkligen inte när folk sitter och stirrar på en när man ska ställa upp vagnen och nästan väntar på att få något att skratta åt...värt för oss alla att tänka på.
-
Ja precis! Jag förstår inte det nöjet. Vi hade en sådan granne nu senast när vi skulle sätta upp tältet, men han var snäll och hjälpte oss. Jag märkte på min man att han blev lite irriterad, men samtidigt så fick vi många bra tips. ...tips in i minsta detalj.Chris skrev 2010-07-06 06:21:42 följande:För att inte tala om då dom ställer en stol utanför sitt förtält för att kolla in då man själv sätter upp sitt ...tur att man då har koll på hur man själv ska göra...för då är det ju inte lika kul för dom som kollar
-
Det borde inte vara tillåtet att vara förkyld på sommaren. Just nu är min ork allt annat än på topp och vi har massor som måste fixas om vi ska komma iväg som planerat. Näsdukar, nässpray och Alvedon är mina bästa vänner just nu...bara att ta sig i kragen och sätta igång!
Förresten, ni som har dator i husvagnen, vad har ni för abonemangslösning? Jag vill egentligen inte ha med datorn i husvagnen, men numera ligger ju väldigt mycket info på nätet. Jag har funderat på det abonemanget som Telia har, där man bara betalar 29 kr för de dagar man surfar. Eftersom vi har bredbandet här hemma via Telia så slipper vi månadskostnaden.