• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Tolta: yepp vi har vingar nej men jag tänkte att de måsta vara dyrare att hyra stuga än att ha en campingplats därav mitt uttryck "nån hudralapp" får kanske ändra till tusenlapp hahahahahh. Vi e ju sugna på gotland oxå men likadant där att färjeturen e dyr med vagne påkopplad o sen blev jag lite skraj när jag hörde kunder som sa att de  fått pallra upp för att komma över lämmen på båten med vagnen oskadd:-O men i o för sig ahde de ett långt överhäng o de har inte vi som tur e. o sene  de ju som du skrive rvi med allergiska barn vi vet attd e mår bra i vagnen

Angående däck kombinationer så valde vi dubbfria på bilen när vi bytte däck i fjol o likadant nu när vi bytte bil bara för att vi skulle va fria att välja vilka vinterdäck vi vill till vagnen Hahah tänk va vagnen kan styra mycket i ens liv... vi skulel välja färg på bilen kollade röd för o matcha men fel röd färg så de fick bli en vit... jag som aldrig gillat vita bilar förr hahahah men nu hade vi ju chansen att välja o matcha Ska bli härligt o ut o dra i år ny bil, kraftigare motor, automatare (kan koppla bort) o diesel. så nu blir de helt plötsligt kul o dra runt igen, förra bilen orkade inte kaben riktigt..

Ingen här inne som testat autosock eller va de heter, en smidigare form av snökedjor kan man säga.??

• jmmm

libero: nu finns där några biler i galleriet på kabe´n får ta fler när vi hämtar ut från vinterförvaringen, såg att jag saknar på gruppen o köket. se planlösningsbilden

• jmmm

Va mysigt att det börjar planeras runt sommr campingen nu E de bara jag som itne fått scr katalogen ännu?
    i förrra veckan fick en kompis men vår har itne dykt upp, undra va jag gjort scr för illa kankse för vi fricampar mycke o när vi ligger på camping hoppar vi gärna elen hahahah
    på tal om elen så ska vi byta ut en dle lampor mot led lampor o sen blir de nog att koppla in vårt gigant batteri som vi hade i adrian men inte kunde ha pga vikten i kaben i fjol. nu kan vi ju lasta mer så nu får vi smöra för pappsen så han kopplar in med booster o så då klarar vi oss lääänge utan el =frihet!

Nån här inne som satt ledlampor???? i 2011 kabe vagnarna e där ju led osm standard, men bara i någon av belysningarna i 2010...

• jmmm

jaha ni andra verkar ha fått katalogen..... så nu gick jag in på scr´s hemsida o beställde en. Brukar alltid plocka en till på nån camping eller så, så skulle de komma en till hem i lådan e de inte hela världen

• jmmm

Tolta: jaha där ser man nu vet jag vem tjuven är hihihi nej skämt å sido några år har vi faktiskt fått 2 vi oxå tror de berodde på att mannen varit scr medlem (scrkortet) ena året o året efter föll de på mig= bägge i deras register. sen vi gifte oss står bägges namn på kortet. de betyder kanske att ingen e registrerad= ingen katalog

• jmmm

Poppy. grattis   vi ligger lite i funderingstagen hur vi skall göra med försäsong i år. Va ganska skönt i fjol, men sen söker jag ju jobb o vi vet inte alls hur våran vår /sommar ser ut, så ja vi grubblar lite till

• jmmm

3kids:  såpa i kemtoan, menar du rengöra med det eller ha det som medel i tanken?

Nericia: grattis grattis, önskar att jag oxå kan skriva så alldeles snart, har bara gått hemma nåra månader men klättrar på väggarna av att inte va behövd o tjäna pengar....

• jmmm

3kids: jag skulle låtit bli det, för visst har ni en relativt ny vagn? thetfords medel (tex) är ju anpassade för tankarna o dess packningar. vi använder ibland vanligt papper men det rekomenderas inte eftersom det bla lättare täpper till o sliter på packningarna. spolmedlet som man kan ha i vissa vagnar smörjer ju oxå packningen. tyvärr e de inte separat tank  i en kabe så nu ska vi ha medel i sprayflaska för de fräschar ju upp mycket oxå.

Nericia + tolta tänk att arbetsmarknaden kan va så olika.... jag hoppas på nåt av de 5 jobb jag söker i dagarna här. de e trist med "nej tack vi har valt en annan" 
    man hoppas ju man får ett jobb så man både har råd o möjlighet att planera för sina campingturer

• jmmm

Tolta: okej ja vikariat i min bransch e inte lika lätta Men jag hoppas som sagt snart att ha nytt. o att veta hur man jobbar e a&o känner jag

Här e snön nästan borta, de där tiden med is överallt hade vi i förra veckan o veckan där innan, de var inte kul.... nu är det högarna från skottningen som ligger kvar smutsiga o tråkiga
    I mars vill vi att snön håller sig borta helt för säsongen för då tänker vi hämta hem pärlan

Soliga hälsningar till er alla från skåne

• jmmm

mia. wecamp är ett sortiment under kama fritid, de har en del kul "porslin"  men ibland kan man ju fynda ia nadra butiker oxå lagerhaus har ju en del i melamin men vet itne hur de e med just tallrikar. våra har vi köpt på biltema, inga snygga men billiga o praktiska e dock sugen på nya matschande

nericia: jag e säljare, har en tid sålt husvagnar/husbilar men marknade sjönk så jag fick sluta

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !