• libero

Campingtråden längtar efter våren !

Wilowa skrev 2011-05-16 14:16:30 följande:
    Jag mår illa! Kräks

www.nwt.se/arvika/article904228.ece

Denna man och hans fru var våra campinggrannar en månad förra sommaren. Kräks
    Men fy vad hemskt. Nu mår jag också illa.

Vår vagn är nu uppställd på säsong. Har varit och satt upp trallen nu i helgen så nu framöver är det bara att åka dit skönt. Har haft väldigt kul åt många andra som satt upp sina tält i helgen. Man får verkligen se det mestaFlört
  • libero
    jmmm skrev 2011-05-16 15:02:29 följande:
    Ingen här inne som har sin vagn på Björknästorp?? De brinner tydligen i en vagn där nu

Usch vad hemskt. Hoppas bara att ingen är skadad. Var ligger det?

• libero

I natt har det brunnit i en husvagn igen ute på Bellö. En person är visst svårt brännskadad hörde jag på radio precis.Rynkar på näsan

• libero
    libero skrev 2011-05-17 10:56:09 följande:
    I natt har det brunnit i en husvagn igen ute på Bellö. En person är visst svårt brännskadad hörde jag på radio precis.Rynkar på näsan
    Vet inte varför den försrta gubben kom med in i bilden. Den passar inte riktigt
  • libero

Vi har en dammsugare också i vår. Köpte den på K-rauta och den fungerar helt okej. Den används flitiigt både i husvagn och förtältet. Men jag har även en sopborste i tältet. Men vi står ju på säsong.

• libero
    Flissi skrev 2011-05-30 15:05:58 följande:
    Vi åker till vagnen lör-mån. maken jobbar fredag & han ville ha en hemma kväll :/
    (vi är inte riktigt överens om hur roligt det är att campa..men jag hoppas det kommer lossna i sommar:o) )

Ska fixa med nåt vindskydd & lägga till pressenning under mattan, den gamla vart lite kort så måste ha en till.
    Fixa en lampa & ev. nån mer värmefläkt. Sen bestämma om vi ska lägga golv eller ej.
    Ganska plan bra plats som inte verkar ha några vattenhål så kanske klarar oss bra utan golv iallafall.
    Inte alls säkert vi står uppställda nån mer säsong.
    Sen behövs nån slags förvaring oxå så ska kolla blocket om jag hittar nån IKEA hylla att ha där.

Kanske kan höra runt lite på de som försäsongar om nån kanske kan tänka sig hyra ut sitt golv till oss, de åker vid midsommar.

Hoppas på att det blir fint väder iallfall så man kan påbörja lite sommarbränna! :o)
    Angående hylla i förtältet så har vi en Förhöja från Ikea. Superbra. Har satt korgar i den och uppepå så har vi kaffebryggaren och fläkten. Vi har haft ugnen och micron på den tidigare men nu kör vi utan ugn och ser hur det går i sommar och använder spisen i husvagnen. I vår nya vagn finns även en micro inne så den behöver vi inte ha med oss.

Vilket kanon väder det verkar bli i helgen.
  • libero

Hemma efter några helt underbara dagar på Öland. Idag blir det trädgårdsjobb.
    Tolta! Grattis till era 5 år. Vi firade 15 årig bröllopsdag nu i veckan

• libero
    libero skrev 2011-06-05 10:18:47 följande:
    Hemma efter några helt underbara dagar på Öland. Idag blir det trädgårdsjobb.
    Tolta! Grattis till era 5 år. Vi firade 15 årig bröllopsdag nu i veckan
    Då slog ni oss ändå Flört
  • libero

Ska ni iväg allihop i helgen? Här stannar vi hemma och umgås med goa vänner och husvagnen står tom och övergiven. Måste snart åka till den och klippa gräset så det inte ser för illa ut. Som tur är så har vi goa grannar som sköter mina blommor utanför den.  Vi har fått köpa nytt porslin i år för dörren öppnade sig när vi åkte sist och det var ingen rolig syn. Aj aj på våra nya fina Green gate muggar.

Har nu förstått att detta händer ofta på Hobbyvagnar så nästa gång ska jag ta ur allt porslin och lägga det i korgar på golvet. Har aldrig tidigare varit med om detta i våra andra vagnarGråter

• libero

Tolta och Chris! Vårt baddrumsskåp sitter också jättehårt och de andra skåpen med men antagligen så hade jag satt mina porslinskoppar lite slarvigt så de åkte på dörren så att den öppnade sig. Men när jag sa det på campingen så var det flera som sa att det hade hänt även dem och de har likadana vagnar som oss. Annars så har vi aldrig haft problem med att saker åker omkring i vagnen. Det som gjorde att allt gick sönder var att vi hade lagt lite trallgolv precis under skåpen för att vi var tvugna att komplettera lite eftersom vi har 3,5 m tält nu. Så porslinet hade ramlat rakt ner på trallen.

Lycka till Polly på er första resa hoppas att det inte blir regn i helgen.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !