• Mikah

Campingtråden längtar efter våren !

Willowa. Nu vet jag iofs inte så noga (kankse jmmm vet) med Adria Alpina ska ju vara lie vinterbonad och är ni då inne på en lång vagn tycker jag att den här är fin:
    2012.adria-mobil.com/se-se/husvagnar/alpina/743-uk
    Och du kan se den inuti om du klickar på 360 foto. 

• Mikah

Här sitter jag på en kall regnig camping i Ullared :). Men vi får hoppas att helgen slutet på april blir bättre så får man passa på då. Hoppas ni har en trevlig påsk.

• Mikah

Ensan. Det är nära där jag bor.

Ässklingen. Såklart är du välkommen, även tält är camping. Satt också och tittade lite på den campingen häromdagen men vet inte om vi ska dit.

Veliga mamman. Välkommen hit. En gammal Kabe med våningssäng? Hur långt tillbaka gjorde Kabe våningssäng. Min svåger skulle behöva en lite större och ha en 87 och vill ju ha en nyare än det i alla fall.

• Mikah

Tullipan Så tråkigt. Man längtar ju.

Wilowa, ja den var ju till dig ;). Jag gillar och tipsa. Jag tycker att Kaben är jättefin men precis som Cabbyn är den också så himla dyr. Och  adrian är ju ett billigare alternativ. tycker jag. Vi har alpina och tycker den är bra och jag tror inte att avloppet fryser när det är minus.

• Mikah

Ensan, både jag och jmmm bor i Skåne. Jag bor söder om Krstd och jmmm bor mitt i Skåne.

• Mikah
    Veliga Mamman skrev 2012-04-11 20:11:56 följande:
    Är det någon som har eller har sett biltemas förtält?

Är lite sugen för det verkar vara enkelt att sätta upp och ta ner... Kanske lite enklare när man bara står nån natt eller två. 
    Vi har tittat och funderat på det. Men inte köpt eller provat.
  • Mikah
    jmmm skrev 2012-04-12 10:58:57 följande:
    veliga mamman, vi kommer köpa något liknande fats vi köper nog i holland på ditvägen så att säga, eller i tyskland. blir antingen starcamp eller *glömde namnet* de ligger på ok priser oxå. Vet inte va biltema har för vattenpelare?
    Vi sätter ju nästan aldrig upp vårt fört'ält som vi har idag, de blir i princip bara de veckro vi står still på våren, sen har de bara vägt 50kg i bilen mot ett restält på 17-20kg.
    Är det billigare i Tyskland eller Holland?
  • Mikah
    Wilowa skrev 2012-04-12 22:27:54 följande:
    Måste bara få vara lite nostalgisk.

www.annonsborsen.se/search/image!tabView.jspx?advert=932774&indexImage=0

Ungefär en sådan här husvagn vintercampade vi år efter i när jag var liten. Vi hade ingen toalett i husvagnen, ett nerbäddningsbart bord, en enkelsäng/soffa och inget förtält. Jag diskuterade värme med min pappa och det var endast gasol i den vagnen. Kontrasten till dagens husvagnar är stor och ibland saknar jag den enkla campinglivet. Idag ska det vara stort och bekvämt, dyrt och lyxigt.

Så kan jag också tänka. Numera börjar camping bli rätt dyrt och det är typ spa på varanan camping och det tycker jag inte riktigt känns kul. Nä jag vill kunna vara spontan och inte betala som för ett hotellrum när jag kommer med egen sovplats. 
  • Mikah
    Poppy69 skrev 2012-05-08 14:17:24 följande:
    jmmm:   Det är ett Dorema tält....Har fått jättebra recensioner  och vi var så glada över det....
    Det är 3 meters ist för 2,5 m som vi hade på vårt gamla skruttiga....
    Jag tror att det rivits sönder av tältpinnarna eller nåt fäste på husvagnen, det var ett som var paj som de fått tejpa över med silvertejp innan de åkte hem....
    Vi har iaf beställt ett på avbetalning, 555 kr i månaden räntefritt i 24 månader OCH jag har idag ringt och helförsäkrat vår husvagn så det täcker såna här saker....
    En dyr läxa blev det för oss =(   
    Jag har aldrig legat på säsong och är förtältet ett måste för att man vill ha det eller är det en regel att man måste ha det på en säsongsplats? Vi har också titta på Dorema när vi var i England sist och tyckte också att kvaliten verkade vara toppen. Men nu blir jag ju orolig men antar ändå att det är prisvärt. Till våran hade vi fått ge ca 800 pund tror jag med alminiumpinnar och tror att längden är 1125 eller 1150.
  • Mikah

Poppy69, glömde säg att jag verkligen tycker jättesynd om er. Skitradigt att behöva betala för två tält . Hoppas ändå att ni kan få lite pengar för det så att det inte blir för mkt förlust.

Var ska alla campa på midsommar?

Var har Chris och Mia tagit vägen? 

• Mikah
    Poppy69 skrev 2012-05-19 13:52:14 följande:
    Det här förtältet har vi köpt =)
    Verkligen jättefint och vi är supernöjda =)

www.dorema.co.uk/exclusive_xl300.php
    Ja det ser jättefint ut. Jag har inte sett det i verkligheten. Ska ni ligga säsong på Öland hela sommaren? Vi funderade på att kolla om Kapelludden hade lite plats någon gång runt v 29.

• Mikah

Nere i holland köpte vi oss ett doreema tält, starcamp magnum 390. Det har redan varit uppe flera ggr  de känns perfekt för oss som reser mycket. nåt vi sakna på de var möjligheten att få fästa markkappan så vi köpte laglappar o bolon mattfästen o fäste på själva. Ska göra en till korrigering, mörkläggningsgardinen rullar man upp men jag vill ha ett mellanläge  Blir en knapp o knapphålsresår så blir de kirrat  
    vi sparade en del slantar på att köpa de på plats. Vi gav knappt 2700 o här hemma går de på ca 3500.

JMMM! ;) Var i Holland köpte ni det då? På fabrik och den ligger????

• Mikah

Tullipan! Om 720 är för stor är ju även Adria 763 UK det men annars får det plats minst 4 barn i barnkammaren om man bäddar ner soffan och då finns det både dubbel säng och u-grupp att bädda ner. Adria 663 pt har 7 sovplatser och är mindre och sedan finns ju 663 uk. Det finns nog samma planlösningar på andra märken men dessa kan ni ju kolla in. Alla finns begagnade också men då är 763 istället 743 uk. Ändrades i år. Även 663 uk har ändrat plats på toaletten till årets modell :).

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !