Hundägare i Gbg skrev 2010-02-18 16:54:23 följande:
Nej, jag har inte missförstått något. Vi hade nämligen ett fall när den här regeln krockade lite med vårt kollektivavtal så jag är väldigt säker. Hittade efter lite sökande informationen på försäkringskassans hemsida. Förklarar varför du fick tillfällig föräldrapenning också Tesan. "Du kan byta föräldrapenning mot tillfällig föräldrapenning om barnet vårdas på sjukhus Om du är föräldraledig och barnet vårdas på sjukhus, kan du byta ut den vanliga föräldrapenningen mot tillfällig föräldrapenning. På så sätt sparar du de vanliga föräldrapenningdagarna. Du kan göra på samma sätt även om ett annat barn i familjen än det du tar ut föräldrapenning för vårdas på sjukhus. Speciella regler för barn yngre än åtta månader (240 dagar) Du kan bara få tillfällig föräldrapenning för barn som är yngre än åtta månader (240 dagar) om barnet är inlagt på sjukhus eller om barnet har en stadigvarande plats i barnomsorg och du behöver stanna hemma från ditt arbete för att vårda barnet. Det betyder till exempel att om en förälder som är hemma med barnet blir så sjuk att han eller hon inte kan ta hand om barnet, kan inte den andre föräldern ta ut tillfällig föräldrapenning för att vårda barnet. Däremot kan den andre föräldern ta ut vanlig föräldrapenning"
Jaha, där ser man! Tack för infon!! Då vet jag nu varför vi fick vab under sjukhusvistelsen.
Cupcaken skrev 2010-02-18 18:11:22 följande:
Åh tjejer, tanken slog mig nyss att jag är så glad att ni finns. Det har gett mig såå mkt att ventilera med och att få del av era kunskaper, är verkligen jättetacksam för detta. Jag har ju ingen annan att prata bebis med så denna tråden har varit så givande för mig. Det är så otroligt att vi har följts åt sen vi blev med bebis! Mååånga kramar till er!
Jag är också tacksam och det är så roligt att vi följts åt. Ni var ett sånt stöd då jag låg inne då mitt vatten gick i förtid också. Det var skönt!
am76 skrev 2010-02-18 19:16:16 följande:
<Usch vad jobbigt för er. Blev Timon jättedålig? Vet ni vart han har blivit smittad? Hoppas han blir frisk snart! Han var i dåligt skick när vi kom in, andades snabbt och fick genast syrgas. Han var slö och orkade inte riktigt äta och hostade. Jag bad dem rätt omgående att sätta en sond dvs mat via näsan för att själv slippa mjölkstockning och för att ge honom energi. Jag pumpade ur för första gågen och fick där se hur mkt mjölk jag har, 200 ml direkt. Timon sondmatades första natten och blev mkt piggare. Sen fick han syrgas och inhalationer regelbundet. När han klarat 1 dygn utan syrgas och § dygn utan inhalationer var vi redo att åka hem. Efter första natten har han ätit massor och bra hela tden. Vi får förstås ta det vackert nu och vara isolerade, han är ff sjuk men de kan ju inte göra något för honom på ös just nu iaf så vi kan lika gärna vara hemma. Han äter bra och är pigg så jag hoppas allt går åt rätt håll nu och att vi slipper magsjukan.
Stackars liten!!!
Harelis skrev 2010-02-18 20:31:01 följande:
en fråga tjejer när gav ni eran skrutt napp? vi har fortfarande inte gett vi är i valet å kvalet men ikväll e han sååååå otröstlig skriker i ett å blir inte nöjd vad vi än gör...
Felicia fick napp på ne från dag 1 och det var för att hon skulle lära sig att suga. Hon hade aldrig några problem att ta bröstet sedan. Så att jag inte ammar beror ju inte på henne.