• am76

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

virre85 skrev 2010-02-06 16:39:39 följande:
    Hej, tittar in för att berätta att lilla Elin ligger inlagd på Östra sjukhuset för Rs virus.Vi har legat inne sedan torsdag och i natt blev hon sämre så vi har nyss flyttats till en annan avdelning som ska ha lite bättre koll på henne.Hon har feber 39.4, och hon är behöv av konstant syrgas via grimma i näsan. Hon orkar inte äta så hon sondmatas. Men just nu börjar hon bli lite piggare, men jag har inte sovit på flera dygn. Ska läsa igenom tråden lite nu har ju missat en del, Tomas har varit här med internet och data så från och med nu har jag iallafall lite kontakt med om världen.
    Åh stackars liten - hur fick hon viruset, vet ni det? Hoppas hon snart kryar på sig.
  • am76

Ja tiden bara springer iväg, snacka om att man är proffs redan nu på att göra allt med en hand/arm, igår dammsög jag, vek tvätt, fyllde tvättmaskin, åt, ja allt med en arm/hand - träningsvärk idag! Och nu skriver jag med en hand.

Timon vill bara ligga på min arm, bärsele funkar tyvärr inte då han inte vill vara upprätt. Idag får mannen åka o köpa massa nappar efter jobbet - Timon är bara helnöjd med tutte i munnen, även utan att äta så jag hoppas nån faller honom i smaken för trivs inte med att vara napp själv!

Vi sover i separata rum hela familjen. Jag o Timon i dubbelsäng, han sover nu max 2 h åt gången per natt sen ska det ätas... Imorse var jag mer sliten än nånsin, tagit på krafterna att vara sjuk också. Hoppas nu att mjölkstockningen inte kommer tillbaks mer.

Jag försöker träna lite smått varje kväll, knipövningar, ryggövningar och några situps. Har gått ner 12 kg men än återstår 6 kg och då hoppas jag komma i mina kläder igen.

Hjälp - idag är det premiär för mig att gå ut med dubbelvagnen - hämta dottern på dagis - får se om det går eller om jag får ringa efter hjälp ...

* Hur sover ni?
    * Har era karlar börjat jobba nu? Hur känns det?
    * Hur mår era kroppar?

• am76

Olika med tårar - dottern grät med riktigt sprutande tårar från dag ett på BB, Timon har inga tårar än.

• am76
    Cupcaken skrev 2010-02-08 17:46:24 följande:
    Hmm kan vara så, tanken har aldrig slagit mig, men nu kommer vi iaf vara den napp-rikaste familje på denna gatan!Hundägare: Tack! Hoppas det verkligen är så med amningen, får lita på BVC då. Ska förresten dit imorrn.Timon ska inte dit imorrn också kanske?
    Vi har bvc tid på onsdag - undrade just om ni oxå hade det .

Vi har oxå massa nappar nu - och tjaa en dög i 2 minuter när pappa gav den så kanske går det efter några försök till.
  • am76

Ni som haft foglossning - är det bättre ef förlossningen?

Jag gick min första lilla promenad typ 500 m igår, kände av det i ljumskarna men inte mer än så. Men på kvällen aj aj aj och nu idag, såå ont. Hur lång tid kan det ta innan man kan gå normalt?

På våran babybjörn stod det oxå att bebben ska väga 3,5 kg.

Nappar testar jag hela tiden men nappflaska kommer jag inte erbjuda på ett tag, vill inte få problem med amningen.

Babysitter - har ni börjat med den? Läste att de ska va 2 månader innan, kan inte minnas att vi väntade så länge med dottern ...

• am76
    Moonlight Gbg skrev 2010-02-09 19:52:05 följande:
    Vad har ni för Baby-sittters? De som går att ha i liggläge verkar ju bra. Inatt har jag fått feber och mått så illa och imorse kom kräkningen. usch!!! mår dock lite bättre nu men har försökt att inte gosa för mkt med prinsen idag. Det har nog varit ännu värre. Vi gav napp för några dagar sen och nu har han den i perioder. Lite kul, jag köpte 2 olika sorter på Ullared just för att de tydligen föredrar olika modeller ibland och självklart är det de 2 rosa napparna som han gillar Får ta och införskaffa blåa snart. Vill ju inte vara taskig och fotografera honom en massa med en rosa napp i munnen
    Vi har babybjörn babysitter med 3-lägen leka-vila-sova. Rätt dyr har jag för mig men värd varje krona sist iaf då det va enda sättet att få Tea att somna. Nu har jag testat den för Timon och yes, han satt där o somnade själv när jag åt frukost .
  • am76

Så sant - dagarna är väldigt olika! Oj då hade du en piggelinbebis inatt Cupcaken, jobbigt när det är på natten, jag har haft några såna "pass" här oxå och det känns nästa dag, värre än baksmälla.

Det tog ett ½ dygn innan jag kände liten lättnad i stockningsbröstet - bm sa att det kan ta flera dgr att bli bra, tog 3 för mig. Gå inte för länge utan att ringa nån o be om råd o får du feber skriv upp tempen för den vill de veta. Hon var riktigt bra på Östra som jag ringde.  

• am76
    Cupcaken skrev 2010-02-10 20:11:05 följande:
    Hur gick det hos BVC?Vi var där igår, hon har vuxit till 53.4 cm en ökning på 4.4 cm och vikten är nu på 3580 gram en ökning på ca 400 gram denna gången med... så skönt att man får bekräftat att hon får i sig mat iaf.Fick D vitamin också av BM men är lite konfunderad nu om jag skulle börja med dem med en gång? Vilken BM har du am76? Jag har Norum tror jag hon heter.
    Det gick bra på BVC igår . Timon följer sin egen kurva precis, 4762 g / 56,5 cm så han växer oxå på bra (4085 g / 54 cm vid födseln). Distriktssköterskan jag har heter Christel (inte barnmorska). Jag skulle få vitaminerna nästa vecka så vet faktiskt inte när man börjar med dom... Känns bra att de ska få andra lokaler, med rum för barnvagnar och skötbord, det saknar man ju, och väntrum där man kan amma ifred så hoppas de får flytta snart!

Är det bättre med ev mjölkstockning idag? *Hoppas det!*
  • am76
    Peos Mamma skrev 2010-02-12 08:14:14 följande:
    Vad jag hört så är det inte värst dyrt....och det hjälper!! De jag känner som varit hos henne har sagt att det varit värt varenda krona för det har verkligen hjälpt!Var på BVC på extra vägning igår och Nellie hade gått upp.... så nu får vi mata som vanligt igen......ca var 4 timme......och igår kväll var hon super nöjd igen...och sov som en gris i natt......22-06....åt och nu sover hon i babysittern och har gjort det sedan 7......Känns lte pinigt att skrva det här när jag läser om er som har det såååå jobbigt...hoppas allt lättar för er.....för får man inte sova blir man knäpp tillslut....KRAM
    JÖSSES 8 H (!). Tänk vad olika barn är, Tea sov 6 h i ett sträck först när hon fyllt 1 å. Timon sover 2 h åt gången på natten sen är han vrålhungrig och jag måste ändå amma för då är det "fullt".
  • am76
    Mamma Tes skrev 2010-02-12 01:41:18 följande:
    Usch så jobbigt det är nu. Lillan sover dåligt och hennes kolik på kvällarna är inte nådig. Nu står vi snart inte ut. Jag och min sambo har verkligen NOLL tid för varann nu. När han kommer hem från jobbet sätter koliken igång. Han "tar över" så jag får gå och sova för har oftast bara sovit 3-4 timmar på natten och inget på dan. Han får bara höra Felicia skrika, stackarn. På dagarna är det korta lugna stunder iaf. och jag får se hennes fiiiina leenden! Sent på kvällen får jag ta henne igen så han kan sova på natten så han orkar upp och jobba. Nu har jag skickat iväg ett mail till kvinnan i stenungsund som ger akupunktur på spädisar mot kolik. Hoppas det inte är allt för dyrt för vi behöver hjälp
    Stackars er usch vet för väl hur det är. Hoppas akupunkturen hjälper! Styrkekramar!
Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden