am76 skrev 2010-01-24 22:31:00 följande:
Hur funkar amningen för er som fått bebis? Jag är väldigt lycklig då pojken direkt fick rätt tag, hade ju enorma problem med Tea, koppmatning, pumpande och amningsnappar. Nu är det andra bekymmer, har mjölk för flera bebisar känns det som, gör ju såå ont och han äter inte upp allt. Har tagit fram pumpen nu om det krisar inatt. Vill ju inte börja pumpa ur för då kommer det ju ännu mer. Från B-kupa till D eller E kupa över ett dygn är inte roligt. Måste ut och handla ett Boob-nattlinne imorn och större amningsbh! Hoppas mjölkmängden balanseras snabbt. Förstoppning ja, usch - vågar inte trycka på (än) så kör med milt medel som finns på apoteket i kylen; "Relaxit" * Nån som vet vad man får man ta för smärtstillande när man ammar? Läser på FASS men hittar ingen som verkar helt ok. Tagit panodil nu i alla fall. Mycket värre eftervärkar eller vad man ska kalla det, denna gången. Dock har hallonbladstét nog gjort stor nytta här gissar jag, sist blödde jag enorma mängder, nu efter allt té drickande knappt nåt. Enorm skillnad!
När jag var på BB så fick jag panodil och nåt starkare som jag inte minns namnet på nu. Alla tabletter med paracetamol är ok tror jag. Alltså INTE tex. ipren...