am76 skrev 2010-03-17 16:42:39 följande:
Vad skönt att läkaren lyssnade på er och hoppas allt snart blir bättre!!! Som jag skrev en gång innan så blev allt mycket bättre för oss först då Tea började äta gröt och smakportioner mat vid 4 månader - det blev precis som om tarmarna äntligen läkte sig eller vad det nu var för fel. Hon har inga allergier så det var inget sånt som spökade. Hur räknar man Flisans ålder då hon är född tidigare, när får hon börja med smakportioner? Känner igen det där att folk knappt tror en - att de skriker så mycket - men det är ju inte såå konstigt, jag träffade knappt nåt folk alls den tiden annat än min familj, orkade inte då hon skrek jämt vad man än gjorde inte ens vagnen dög så var inne jämt, träffade man nån så hörde jag inte vad folk sa så det gav jag snabbt upp. Till skillnad från er så skrek hon dock på vartenda BVC besök, oftast från start till slut så de visste hur vi hade det, ändå inga råd eller tips som hjälpte oss iaf. Kram!
Man räknar efter när hon skulle ha varit född. Alltså så är hon 2 månader korrigerad ålder men blir ju 4 månader till veckan. Vissa saker i utvecklingen kommer dröja, hon har ju sina 7 exraveckor på sig.
Ang. smakportioner så sa våran barnsjuksköterska att man får ta en gyllene medelväg. Det handlar om att hon måste vara tillräckligt stadig för att kunna äta, kan ju inte ligga och äta. Vi får se vad hon säger då vi ska dit på tisdag. Jag tycker ju att hon är tillräckligt stadig då hon sitter i våra knän. Du har hon ju huvud och rygg mot oss och huvudet är inte allt för flackigt eller vad man ska säga. Men i stol hade hon nog inte klarat att sitta själv. Jag hoppas att hon kommer tycka att vi kan börja med smakisar, jag längtar!!
Vad skönt att det blev bättre för er iom. maten. Hoppas det blir så för oss också.
Idag har Felicia varit mycket lugnare, inte alls lika mycket gråt. Men så har hon också sovit otrolig mycket. Har väl sammanlagt varit vaken i 4-5 timmar. Har ni andra det så ibland?? Fasen, nu blir jag orolig för det...