• Skruttis1979

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

BF januari 2010
    - Göteborg - 
    {#lang_emotions_flower}  fortsättningstråden  {#lang_emotions_flower}

BF-lista

* Fröken L BF 30 nov

* VitaBlomman Gbg, Krokslätt ~ Nyårsafton
    * Ocicat, Mölndal, Krokslätt, BF ~ Nyårsafton

* Johannissen, BF 4 jan
    * Stina, BF 5 januari
    * Grip, Gbg, Kärrdalen, BF 6 Januari
    * Pregnantandhappy Gbg, Askim, BF 7 Januari
    * Mia Magdalena, Gbg, Johanneberg, BF 7 Januari
    * Ulliz, BF 10 jan
    * Virre85, Gbg, Bergsjön, BF 13 Januari (andra barnet)
    * Tesan L, Göteborg, BF 14 januari
    * MoonlightGbg, BF 15 jan
    * Linnie78, BF 18 jan
    * 76gbg, BF 19 jan
    * Harelis, BF 20 jan
    * Peos mamma, 21 jan (andra barnet)
    * KaktusBlomman, BF 24 jan (andra barnet)
    * Mier,Gbg Eriksberg, BF - 24 januari
    * Cupcaken, BF 27 jan
    * Hundägare, BF 28 jan
    * AmandaBrun, Stora Höga, BF 31 Januari

* Sköna Emma, BF 3 feb
    * Pärtan, BF 3 feb
    * Skruttis1979, Kortedala, BF 3 feb (andra barnet)
    * katharina, Sandarna, BF ~ 19 februari
    Födda-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-271/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 10:11
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50016661.html

Nytt försök med den riktiga Födda-listan-tråden då

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-17 15:29
    BF-lista TILLÄGG:

* Soffiplopp (fisalisa), BF 28 jan, Björkekärr/Robertshöjd (Fjärde barnet)
  • Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
  • Hundägare i Gbg
    Cupcaken skrev 2010-01-19 23:18:13 följande:
    ....ja det gör ju bara att jag ännu mindre vill släppa iväg sambon   Hur kändes dina värkar? Hade du haft mkt SD och förvärkar innan de riktiga satte igång, eller var det bara pang bom och massa värkar?
    Jag hade inte känt ett dugg innan. Sammandragningar hade jag väl haft, men inte som gjort ont. Funderade först på om det var förvärkar innan jag fattade att det var på riktigt, Värkarna var regelbundna redan från början och ökade i styrka för varje värk kändes det som. Men förloppet var ju anmärkningsvärt kort, särskilt för att vara förstföderska...
  • Peos Mamma
    AmandaBrun skrev 2010-01-20 06:33:31 följande:
    När får vi pengar tjejjer?
    Det beror på när du är född....du får 25, 26 eller 27......
  • Peos Mamma

Morron!

Har haft ännu en natt med ett yrande element brevid mig...fick mig ett par smällar...*S*:..
    Men på sennatten så lugnade han ner sig och sov till 8:20.....då vaknade han FEBERFRI!!! hoppas nu det håller i sig över dan så han får gå till dagis i morron.....och inte minst att han kan sova i sin egen säng i natt!!!!!

• Cupcaken
    Hundägare i Gbg skrev 2010-01-20 04:47:14 följande:
    Jag hade inte känt ett dugg innan. Sammandragningar hade jag väl haft, men inte som gjort ont. Funderade först på om det var förvärkar innan jag fattade att det var på riktigt, Värkarna var regelbundna redan från början och ökade i styrka för varje värk kändes det som. Men förloppet var ju anmärkningsvärt kort, särskilt för att vara förstföderska...
    Oj sedär...{#lang_emotions_tongue_out}
    Åh vad jag hoppas att det inte blir utdraget för mig....
    AmandaBrun skrev 2010-01-20 06:33:31 följande:
    När får vi pengar tjejjer?
    Vad gör du uppe kl 06:33??? Crazy lady {#lang_emotions_surprised}
  • Skruttis1979
    Cupcaken skrev 2010-01-19 23:18:13 följande:
    ....ja det gör ju bara att jag ännu mindre vill släppa iväg sambon   Hur kändes dina värkar? Hade du haft mkt SD och förvärkar innan de riktiga satte igång, eller var det bara pang bom och massa värkar?
    Jag hade haft onda sammandragningar sen v. 18, både med Elma och nu...
    Nu börjar sammandragningarna bli hårdare och ondare, så nu är det förvärkar.
    Själva värkarna sen ändrade helt karaktär och jag fick liksom stanna upp i varenda värk och andas och koncentrera mig på ett annat sätt.
    Dom var inte regelbundna precis, men ungefär samma intervall som jag haft sammandragningarna tidigare...

Och för mig gick det inte fort - fick värkarna kl. 18 på söndagkvällen, Elma kom ut kl 4 på tisdagmorgonen...
  • BubbelGuppie
    Cupcaken skrev 2010-01-20 09:12:37 följande:
    Oj sedär...Åh vad jag hoppas att det inte blir utdraget för mig.... Vad gör du uppe kl 06:33??? Crazy lady
    haha ja hon var inte ensam om att vara uppe då iallafall :-P

jasså amandabrun du menade vilken utbetalningsdag som ovan skrev beror på om du fyller tidigt mellan eller sent i månaden.
  • am76

Wowh nu är jag utsövd! Sovit som en liten gris 23-10:30, uppe och åt frukost kl 06 bara. o så somnade jag om. Så här mycket har jag inte sovit under hela graviditeten, chockad att jag bara kissat 2 ggr inatt mot det vanliga varannan timme. Hostande dottern har sovit hos mormor, så skönt!

BF + 1 idag då ja.

• Peos Mamma
    am76 skrev 2010-01-20 11:00:56 följande:
    Wowh nu är jag utsövd! Sovit som en liten gris 23-10:30, uppe och åt frukost kl 06 bara. o så somnade jag om. Så här mycket har jag inte sovit under hela graviditeten, chockad att jag bara kissat 2 ggr inatt mot det vanliga varannan timme. Hostande dottern har sovit hos mormor, så skönt! BF + 1 idag då ja.
    verkar som om kroppen vill ha vila inför något...*S*.

Hoppas det snart sätter igång för dig.....
    Har faktiskt en lite känsal av att du och jag åker in samtidigt...*S*....vet inte varför...
Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden