Inlägg från: Peos Mamma |Visa alla inlägg
  • Peos Mamma

BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden

En take bara när ni pratar om sömnen och så....
    Alla gör ju som de själva vill men jag lovar er.....det kommer komma rutiner och när man börjar märka ett mönster/rutin och tänker JIPPIII...så kommer det att ändras....jag tror inte att man kan styra ett så litet barn hur man än försöker!
    Sedan är ju alla barn olika så det som funkar påe tt barn funka rinte på ett annat.
    Jag har även samma åsikt om alla dessa teorier och böcker som säger si och så och så är det och så skall man göra.....jag tror att man skall försöka in i det längsta att läsa sitt barn och se efter sitt eget barns behov.
    Usch hoppas ni inte tycker jag läter som en moral tant *S*....ville bara skriva det...*S*

Kram

• Peos Mamma
    Cupcaken skrev 2010-03-21 14:57:10 följande:
    Peos Mamma: Jo. det är tyvärr tomt eftersom jag försökt pumpa vid ett flertal tillfällen efteråt för att kolla om det finns mjölk kvar men icke.Jag ska göra så att jag ska dricka mer vätska, vilket jag är urdålig på i dagsläget.Ang. rutiner så tycker jag personligen att det är viktigt, men det har att göra med hur jag är själv som person. Nu är lillan 2 månader om en dag så nu ska hon få sova i egen säng framöver får se hur det går. Hittills har hon sovit med oss då jag tycker det är lättare att amma henne liggandes så fort hon vaknar på natten. Men nu är smekmånaden över...Önskar ER alla en härlig söndag med pyssel och allt vad det innebär
    Ok....det var bara en tanke!..*S*...

Ang sova i egen säng så har vi kört med det från början med båda barnen eftersom sambon har lite svårt med sömnen...blir han väckt så somnar han inte om...så vi har satsat på det från början! Men som det är med Nellie nu så sover hon i sin säng från ca 20:00 tills hon äter vid 4 tiden....och sedan försöker jag alltid lägga henne i sin säg...ibland funkar det och iblansd får hon komma över till mig.....för hon skall komma til ro och somna!

En sak som jag kan säga som tvåbarns mor är att det är väldigt skönt om barnen somnar "i tid" så man hnner få en timme eller två innan man själv skall lägga sig! Men för det är ju inget jag känner man kan styra över riktigt än!
    kram
  • Peos Mamma

Usch va arg jag var igår efter att ha varit på 2 mån kontroll hos BVC läkaren.......hon gav mig såååååå dåligt samvete......hon verkade tycka att jag var hur oansvarig som hells som lät Peo vara på dagis.....för det är sååååå mycket RS nu och förra veckan läg minnssann 2 barn i respirator i gbg pga det osv....tycker allt du skall ha honom hemma nu de närmaste veckorna och njuta av att vara 2 barns mor.......ja så gick hon på....kännde mig ladeles tom när jag gick därifrån...

Men efter att ha pratat med vänner osm är i samma situation och med sambon så bestämde vi oss för att fortsäta lämna Peo....för HANS skull för även om vi har en Liten så har även han sina behov......nu hoppas jag att jag gör rätt bara....

Idag var jag på efterkontroll ....hon gjorde ingen undersökning utan gör det om 5 veckor när jag skall sätta in en spiral. Däreomt tog hon mitt blodvärde och där fick jag svar på varför jag mår som jag gör...*S*....han 102 i blodvärde....det lägsta jag hade under graviditeten va 116...så nu blir det att äta massa järn.....inget kul men ändå sköt att få veta varför jag är såååå trött....och lätt irriterad och känslig.....för det är tydligen "biverkningar" av det dåliga järnvärdet...*S*

Kram

• Peos Mamma
    Sköna Emma skrev 2010-03-23 14:25:40 följande:
    Bry dig inte om vad läkaren säger, bara för de är läkare och tror det vet allt så är det DU som är mamma och vet bäst om DINA barn och deras behov!Klart att Peo ska vara på dagis, där har han roligt och träffar andra barn, något han är van vid. Jag ska på efterkontroll i nästa vecka. Jag har inte bestämmt mig ännu vad jag ska ha för preventiv medel.Men det lutar åt p-spruta.
    Har du haft sprutan innan? Jag hade den innan jag fick Peo och mådde toppen...inga blödningar osv....problemen kom när vi bestämde oss för at skaffa Peo....det tog 2 år....och BM tror att det berodde på sprutan...det tog så lång tid för kroppen att komma tillbaka till det normala....så ha det i åtanke om ni vill skaffa barn snart igen.!

Tack för Peppingen! Ja det känns som vi gör rätt....man kan itne bara se till den enes behov. och så är det ju inte så att hon måste bli smittad...hon kan ju faktiskt klara sig...*S*....
    Däremot så har jag bett dagis ringa om de får magsjuka på avdelningen......så man kan ha honom hemma ett par dagar tills det "gått över"
  • Peos Mamma

Hej!
    Vi var på 2 månaderskontrollen förra måndagen då var hon 7 v och 3 dagar. Hon var 58cm och vägde 5255g. Hade ett huvudomfång på 40,5.

Fick lite bassning på hennes huvud men jag tror att det inte blivit sämre nu för nu har vi verkligen legat på mage och hon har haft en vuxenkudde på natten!

I söndags fattade hon äntligen galoppen med att lyfta huvudet, så nu är det inte lika stora protester när jag lägger henne på magen!
    Igår vände hon sig oxå för första gången från mage till rygg.....och det var ingen tillfällighet för nu gör hon det hela tide så hon hamnar på sin älskade rygg...*ASG*

Nu Ligger hon och sover i vagnen på utsidan och det är så skönt för hon sover såååå länge i sträck när hon ligger i vagenen ute. Annars sover hon ju bara kortisar på dan men i vagnen ute sover hon mellan 1-3 timmar!!! Så då hinner man ju med lite oxå..:*S*
    Kram

• Peos Mamma

ANg dop så vet jag inte om jag skrivit det tidigar men vi skall ha dop i trädgården. Vår granne är präst och kommer hålla dop cermonin.
    den 12 juni har vi bokat, samtidigt som alla studeter och avslutningar men men känns ändå ok, pero döptes i augusti och är född i feb och det tyckte jag var lite sent.
    Vi har valt en lördag då vi har många långväga gäster.
    Vi kommer bara ha själva dopcermonin och en eller 2 psalmer, kort och effektivt...
    Peo döptes i  mina föräldrars trädgård eftersom vi inte flyttat än då.
    skall faktistk ta och beställa inbjudningskort nu så att de komemr i tid...*S*

I mitt bildarkiv finns det bilder fårn Peos dop
    KRAM

• Peos Mamma

Vi har fullt upp.....långfredagaen skall sambon lägga golv hos sin mamma, påskafton blir hos mina föräldrar påskdagen skall vi hem till våra vänner och på annandagen blir det LUNGT tror jag..:*S*

• Peos Mamma

Hej
    Här hade det inte hänt mycket..:*S*:...vi har haft en jätte bra påsk även om det blev ändrade planer på påskdagen.....kompisarnas pojk blev sjuk så vi ville inte riskera att Nellie åkte på nått så vi stannade hemma. På annan dagen var sambon iväg och hämtade en moteor med min brorsa sedan blev det middag hos dem.

Hur har ni andra haft det då?
    Kram

• Peos Mamma
    Cupcaken skrev 2010-04-06 14:27:00 följande:
    Hello!Vi har haft en bra påsk, började med att fira svärfar på påskafton på 65 år dagen med stort kalas, där fick även Felicia träffa henne sysslingar och kusiner, sen på påskdagen var vi hemma hos mina föräldrar där vi blev ompysslade med massa god mat och godis Jag börjar bli smått deprimerad snart, min våg verkar ha stannat på en siffra och VÄGRAR rubba sig och så har det varit i snart 2 månader, jag blir sååå ledsen. Ska ringa vårdcentralen i dagarna och be de titta på min ämnesomsättning.
    Tråkigt när det inte händer något. Men har du många kilo kvar tills du väger som inann graviditeten?
    Gör du något särskilt för att gå ner? eller bara äter som vanligt?
    KRam
  • Peos Mamma
    Cupcaken skrev 2010-04-06 15:58:46 följande:
    Äter mindre än vanligt, ska faktiskt hoppa på lchf här om inget händer. Jag har ligger ´+20kg så ja jag har måååånga kilon att bli av med.
    Men ammar du inte fortfarande?

Själv har jag just varit ute på en 45 minuter promenix.....känndes toppen bra!!
Svar på tråden BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden