• hejpa

Hur länge håller prematur utseendet i sig?

det där verkar vara jätteolika.
    prematurutseende för mig är: stora, lite utstående ögon, hög panna, liksom intryckt i tinningarna som någon annan skrev. lite alien, om man får vara så krass :)
    mina pojkar ser inte alls prematura ut, trots att de kom i v.26+2. visst hade de märken efter CPAP, och deras huvuden hade lite konstig form efter att ha legat åt sidan hela tiden, men det löste sig med skumgummiringar som de fick ligga i som spädisar :)

• hejpa
    Written Fiction skrev 2010-01-15 21:54:36 följande:
    jag kan faktiskt säga att har man haft CPAP länge så hänger det med. Näsan blir mer uppåt. Och har man använt "piggarna" mer än clownnäsan syns det ennu mer. så vid långvarig CPAPbehandling blir det antagligen en alien med cpapnäsa. Som min son var. Men han börjar fylla ut det efter hand. Hans pappa är inte prematur men ser ut som en vuxen prematur så jag kan inte riktigt skilja på vad som är likt pappa och vad som är prematurt ;) (hög panna stora ögonhålor, ögon. etc)
    hur länge är länge då? med CPAP menar jag. mina kids hade CPAP av och till i typ 3 månader, men jag minns inte att deras näsor såg konstiga ut, förutom ett par dagar efter att man tagit bort den :)
Svar på tråden Hur länge håller prematur utseendet i sig?