Hur länge håller prematur utseendet i sig?
Bliglin skrev 2010-01-15 20:40:28 följande:
Jag tror inte alls att cpap:en har med prematurutseende att göra. Annat än just under tiden de använder cpap då. Som jag fattat det så menar man med prematurutseende den typ av utseende som Achillea beskriver, dvs utåtstående ögon, som att ögonhålorna inte är nog stora för ögonen att sjunka in i, eller att det saknas underhudsfett samt att de ser ingröpta ut vid tinningarna och har hög välvd panna som hejpa skriver. Tja, lite som aliens förutom de utåtstående ögonen då... aliens brukar ju ha stora ögon men inte vara glosögda. Många ept är ju därför faktiskt extremt lika. Min son hade prematurutseende tills han var drygt 9 månader, eller drygt 6 månader korr. Särskilt på ögonen syntes det. Nu syns det inte alls. På honom har det vuxit bort fullständigt.så vid långvarig CPAPbehandling blir det antagligen en alien med cpapnäsa. Som min son var. Men han börjar fylla ut det efter hand. Hans pappa är inte prematur men ser ut som en vuxen prematur så jag kan inte riktigt skilja på vad som är likt pappa och vad som är prematurt ;) (hög panna stora ögonhålor, ögon. etc)