060810 skrev 2010-06-17 19:13:12 följande:
Hej tjejer!!
Jag har spenderat typ hela jävla dagen på förlossningen!!
Kom in vid halv 10 och kom inte ut förrän halv 5!! Jag är helt slut efter att ha legat i deras säng hela dagen med ctg mätning och vila..
Hade sammandragningar som kom och gick och ett tag låg jag på 20 på ctg-kurvan hela tiden, ville inte gå ner mer..
Jag lyckades somna en stund men vaknade av en sd.. AJ vad den gjorde ont.
Tappen var inte påverkad och 4 cm lång. :) *glad*
De ville nästan skicka mig till Lund ett tag, men jag slapp och det var jävligt skönt!
Jag ska återkomma om jag får ont i magen så igen vid rörelse eller vila.. Men hallå?! Vill de se mig där imorn igen eller? :p
Jag har fått order om att vila, så vi får se hur det går med det.. mina barn tycker då mamma är tråkig som bara vilar hela tiden och hittar på massa jävelskap när jag ligger i soffan.. Sen är man ju inte direkt så snabb av sig heller nu i v. 31 (ja på lördag är det v. 31) så tar en stund innan jag kommit upp ur soffan om de nu hittat på något jäkelskap!
Usch, ingen hit att ligga där i byggkaoset (antar du var på CSK?). Hoppas det håller sig lugnt nu för din del!
......................
Själv är jag på ururselt humör. Det tar nåt så enormt på humöret att bara ligga såhär och tiden sniglar sig fram. Höll på att få världens utbrott när jag LÅG ner och åt idag igen. Det går ju inte!! Allt trillar av och hamnar vid sidan. Små små saker blir till gigantiska problem, orkar inte surfa heller för man får kramp pga att man ligger ju helt knäppt. Gnäll, gnäll gnäll... Blev nog lite extra ledsen när sambon kom hem också och var på dåligt humör. Känner mig usel som mamma och sambo. Ibland vore det enklare att ligga inlagd och slippa känna sig som en slavdrivare här hemma men samtidigt vill jaginte det, den tiden kommer ju nog snart ändå :(