2små2stora skrev 2010-06-17 11:16:29 följande:
Jag passerar v.24+0 idag så nu är första målet att hålla bebben i magen i 3 veckor till.
Åhhhhh UNDERBART. Gud vad jag längtar dit!! 20+0 idag :/
Kavi81 skrev 2010-06-17 11:19:24 följande:
Hej tjejer!
Vad roligt att se att det är full aktivitet här! Eller det bästa vore ju om tråden inte behövdes alls... men ni förstår hur jag menar
Grattis till er som fått era små och välkomna alla nya
!
Tyvärr har jag inte hunnit läsa allt som skrivits den senaste veckan och jag hoppas att ni ursäktar om jag inte är helt uppdaterad på allt och ställer dumma frågor
Ja nu är jag tillbaka i tråden igen med bebisen kvar i magen, känns så skönt
Förra torsdagen blev jag inlagd här i Falun då tappen blivit kortare och på fredagen skickade de mig till Uppsala där de kan ta emot barn från v. 22 (var då 21+6) och sen fick jag ligga där med sprutor och tabletter. Men igår tyckte de att läget var så stabilt och tappen hållit sig bra och tom blivit lite längre så jag fick komma tillbaka till Falun!!
Så nu ligger jag på min gamla avdelning 37 igen och väntar... men det känns så långt till den 15 oktober (BF)!! Men är bara så glad att bebisen är kvar i magen!!
Uj uj uj... Jobbigt. Är URNERVÖS inför min mätning nästa tisd. Hur lång var din tapp när du skickades vidare?
mariamamman skrev 2010-06-17 11:05:53 följande:
Haft ont i magen nu i två dagar/nätter. Som mensvärk långt ner i magen, i ljumskarna och ont ner i benen och i svanken. Värst är det på kvällen och på natten.
Ringde till förlossningen i morse. De sa att jag ska vila och försöka slappna av så mycket jag kan. Kan testa med alvedon om jag vill. Kan stanna hemma så länge jag inte börjar blöda. Eftersom jag har placenta previa kan jag inte öppna mig utan att börja blöda.
Varför ska det va så jävla jobbigt att va gravid? Alla vi som samlats i denna tråden verkar ju ha ett mindre helvete! Oron gör mig snart tokig känns det som. Känns som dagarna går så sakta, är bara 18+6 idag. Suck!
Ja, nog har vi små helveten här alltid... Känns dock skönt att tråden finns, den ger både tröst och förhoppningar om att det kanske går vägen... Är själv i v20+0 idag, alltså inte heller så lång gången :(