jdsr79 skrev 2010-06-10 12:38:07 följande:
Hej.
Vad trevligt att hitta en tråd med likasinnade :o) Jag har lite frågor som jag säkert kan få svar på från någon av er.. *hoppas*..
För det första så har jag sammandragningar. Jag har dessa SD varje dag, oregelbundet, men väldigt, väldigt ofta när jag reser/böjer mig, promenerar osv.
I v.29 vaknade jag av SD på natten. Jag klockade dessa och de var stadigt regelbundna 3 min. Höll i ca 40-50 sek. under ca 2 timmar. From detta tillfälle så har jag vaknat fler gånger på nätterna med regelbundna SD, som jag mest för att jag inte kunnat sova emellan dom, har klockat. Allt mellan 3-6 minuter mellan varje som oftast. I natt vaknade jag av en annan typ av SD. När jag fick en SD så kom värken istället vid höften/bäckenet. Dessa klockade jag med detta resultat: 3,20-4,12 minuters intervaller, höll i ca 1 min 10sek. De har alltså ändrat karaktär. På dagarna fortsätter det som vanligt med SD nu och till så fort jag gör ngt egentligen..
I vanliga fall så studerar jag, men nu börjar jag få undan allt med skolan och ledigheten närmar sig. Jag har en dotten som är ca 1,5 år som kommer vara hemma from nästa vecka. Idag går jag in i v.32. Jag har problem när jag ska röra mig/leka med henne och givetvis när det blir att lyfta så tex som in i bilen, uppför trappa, när hon blir kramig eller ledsen osv.
Finns det någon som har åsikter om jag borde vidta några åtgärder? Jag har en mentalitet som att "man klarar sig själv tills det är UPPENBART att man inte gör det längre", så jag har så svårt för att avgöra om detta räknas som något dåligt. Jag vill inte på samma gång förringa dessa SD. De kommer oräkneliga gånger per dag och dessa SD (som nu även kommit som värk i höften) som kommer regelbundet, är INTE på ngt sätt bekväma. Uthärdliga, men jag får vrida mig i sängen när de kommer.
Jag skulle också bli tacksam om det finns någon med liknande "symptom" eller någon med erfarenhet kunde berätta lite om hur deras dagar ser ut. Hemma? Jobb? Sjukskrivning..? Kontroller? You name it. Ge mig något som jag kan relatera till.
Tack i förväg //
Jag kopierade mitt inlägg :o) Iaf ni som har dessa jobbiga SD, är ni kvar på jobb eller har ni fått sjukskrivning? Vad krävs för att det ska bli sjukskrivning? Är det att tappen måste vara påverkad eller ngt annat? Kan man bli sjukskriven i andra fall än från jobb, som i mitt fall att jag kommer vara föräldraledig? Jag skulle vilja ha mer kött på benen, då min BM inte alltid är så lätt att kommunicera med
Ska bli spännande att se vad denna natt bjuder på, känner på mig att den blir lugn (märkligt nog). Om man åker in för kontroll, åker man till VC då? Det var så jag har uppfattat det.. eller? På sätt och vis hoppas jag att dessa obehagliga, regelbundna förvärkar sätter igång i natt med, så jag får "tummen ur" och verkligen ringer och ber om en koll. Annars har jag tid hos BM nästa vecka. Känns långt till dess :)
Nåväl, hoppas vi alla får sova som prinsessor. See you tomorrow.