honungsgatan skrev 2010-08-19 23:20:39 följande:
Hej igen! Dagen efter mitt förra inlägg om sd med ca 3-4 min mellanrum i vila fortsatte det. Hade sd i 4 timmar, ca 5-6 min mellan så tillsist ringde jag in.
Trodde bara de skulle be mig sova, men de ville ha in mig och efter ctg där det fortsatte fick jag bricanylspruta. De kände på tappen. Bakåtlutad (bra tydligen) men 2 cm, mjuk och öppen för ett finger. Blev inskriven och är kvar andra natten nu. Fått mer bricanyl, kortisonspruta och antibiotika (misstänkt uvi).
Tvillingarna verkar dock må fint, vilket lugnar mig lite, men vill ändå inte ha ut dem i v 31+x även om de skulle klara sig fint.
Liten fundering som dök upp efter UL på livmoderhalsen idag: tappen låg på dryga 19mm. Sedan visade hon även en glipa ( som hon kallade det) som var på den inre sidan av livmoderhalsen mot bebis huvud liksom. Vad är detta för något? Är det det som kallas "funneling"? Vad innebär det mer konkret? Blev inte klok på't när jag låg där.
Någon med bättre koll? :)
Hoppas inte behöva bli kvar här länge men har ingen aning om vad jag kan vänta mig.
Yes, det är funneling. Jag har haft så med alla mina barn, tidigt. Så även denna gång men nu är min cervix öppen hela vägen med buktande hinnblåsa ner i cervix.
Skönt att du åkte in!