PennyJenny skrev 2010-08-04 17:03:21 följande:
Jag har tydligen en läkare som varkens håller sitt ord ELLER kan räkna! Fick nu prel snittdatum den 6 september! Hallå! Då är jag nästan inne i 32 fulla veckor. Var på ulj när hon sa det så jag kände bara att det var himla "sent" men hon säger "Då är du i v30, jag försökte få i v30+0 men de kunde inte den dagen".
Har gjort VUL precis och hon är pissdålig på det oxå (jag är så trött och sur just nu). Kollade bara lite snabb att "mjooo, det ser nog ut som sist ungefär". Jo, det kanske det gör men han som kollade mig då är en av sveriges bästa ulj-läkare och fick ju visa henne saker hon inte kunde se. Livmoderväggen kollade hon inte alls, för det förstod hon sig inte på. Grrrrr.................... Är iaf öppen hela vägen med hinnblåsan hängade ner i hela cervix. Den hänger dock inte utanför ännu, skönt.
.................................................. .................................................. .............................
Bohman: Fint halsband, grattis tll vinsten :)
Kavi: Jag äter Adalat sen nån vecka tillbaka, tycker den har fungerat riktigt bra i jämförelse med bricanylen!
Försök få någon annan att göra om UL.
6 september är ju inte om 3 veckor det är ju 5 veckor dit