Kavi81 skrev 2010-08-04 17:43:49 följande:
Tack, nu förstår jag! Jag hann oxå skriva ett nytt inlägg under tiden du skrev detta
. Vi är för aktiva i vårt skrivande här på FL, har väl helt enkelt alldeles för mycket tid att slå ihjäl
. Så det är inte bara risk för att livmodern spricker utan även hinnblåsan och det ena är livshotande och det andra kan sätta igång förlossningen. Tror att jag har koll nu, eller? Jag hoppas verkligen att du ska klara 3 veckor till och då få ditt snitt, det är nog viktigt med ett tydligt mål som inte flyttas hela tiden i din situation för att ha något att fokusera på när det känns som jobbigast. Själv känner jag bara att jag vill att bebisen ska stanna så länge som det bara går eftersom den mår bra därinne och inte löper någon risk så länge den är kvar. Har jag legat 12 veckor ska jag väl klara 4 till, men känner oxå att det är viktigt att ha mitt v. 34-mål att fokusera på.
Japp du har förstått rätt :) En förlossning för mig innebär katastrof, därav det tidiga snittet. Först sa de v32-34 men idag max v30 då väggen var så otroligt tunn att bm som gjorde TUL skrivit en varning. Är bara för trött och ledsen just nu för att ta upp diskussionen med dr. Får vänta tills sambon är här, jag bara lipar så fort det kommer på tal just nu. Jag är en tickande bomb säger dom här, jättekul att då få förlängd väntan med två veckor till *not*... Det kanske har blivit missförstånd nånstans, jag hoppas det.
Bohman skrev 2010-08-04 18:06:18 följande:
jo det är min tankegång också, MEN jag är såklart ensam med barnen, och får inte tag i någon...
för ringer jag in så VET jag att de vill att jag ska komma in för kontroll...
så kommer det inte mer, och inte gör mycket ondare än nu så avvaktar jag lite till...
annars får jag i värsta fall ta med barnen.
Det kan ingen annan avgöra mer än du själv :) Känner du att du vågar avvakta så gör det, men jag hade personligen åtminstone ringt in och pratat med fl.