Vi som har prematura sammandragningar
God morgon!
Nu har sammandragningarna lugnat sig efter en natt sömn. Dessvärre hade jag väldigt svårt att sova av någon anledning. Imorse när jag vaknade var jag väldigt lös i magen, men det kan man ju vara av andra orsaker också.
AsaLu:
Min dotter fyllde 2 år i okt o vi böt till juniorsäng i somras. Hon sov visserligen bra i spjälsängen, men iom att hon slutade med blöjor i samma veva så ville vi att hon skulle kunna komma ur sängen om hon vaknade o var nödig på natten.
Ni har ingen resesäng eller så som ni kan använda till storebror en kort period om ni känner att det är onödigt att byta till stor säng. Så gjorde vi när dottern kom o stora killen fortfarande sov i sin spjälsäng. Tyckte att det var onödigt med 2 spjälisar.
Sonen var inte riktigt 2år när lillasyster föddes så vi hade Phil&Ted syskonvagn som vi var supernöjda med.
Den här gången skippar vi syskonvagn. Dottern kommer vara 2,5år o sonen strax över 4år när bebis kommer. Sonen får gå eller cykla till dagis o dottern får stå på bräda eller gå. Vet att sonen skulle bli "bebis" igen o inte orka gå om vi har syskonvagn till dottern o bebis, han skulle bli avundsjuk.
Men har man 2 barn blir det ju lättare.