Vi som har prematura sammandragningar
Lite orolig för dig Happyme!! Hoppas att du är på en trevlig plats utan dator och inte ligger på sjukhuset...
Lite orolig för dig Happyme!! Hoppas att du är på en trevlig plats utan dator och inte ligger på sjukhuset...
Ja Happyme jag är kvar! Jätteroligt att prata en stund igår, trots omständigheterna att vara inlagd... Som det ser ut nu får jag också åka hem imorgon. Så om du orkar och vill ses en sväng så kom förbi bara. Får besök mellan 17-20 men annars gör jag ingenting. Hoppas att de tar väl hand om dig så att du inte behöver ha både närings- och vätskebrist!
Håller tummarna PuH att bebisen kommer snart! Jag är gärna gravid en dryg vecka till men sedan kommer jag nog att bli vansinnig. Det är inte så roligt längre känner jag trots allt.
kh1, ja det är 34+0 som är den magiska gränsen då de inte längre stoppar förlossningar som startar i förtid (i alla fall här på sös). Men redan 32+0 är en viktig gräns då barnet klarar sig bra utanför magen. Vila på du, det verkar vara den bästa medicinen!
Vad bra Dynah att du fick en bra och noggrann läkare!
arkeologitjejen! Vad bra att du har en så klok läkare och lång tapp! Bra motto, ser fram emot jordgubbarna nu!
Själv känner jag mig inte alls glad ikväll. Trots att jag om några timmar är 34+0 vilket är en otrolig seger så känner jag att jag snart inte orkar vara med om fler berg-och-dalbanor rent känslomässigt. Blödningar gör mig otroligt rädd och molvärken gör mig otroligt trött. Magen känns som en sten och det är svårt att gå. Jag som brukar skutta fram i mitt normala liv! Bu. Så, nu har jag gnällt klart.
Jättefint att få träffa dig Happyme! Det var skönt att prata o inte bara ligga här o känna efter en stund. Hoppas att vi får komma härifrån i morgon!
Hm, håller med dig PuH, vart har fröken sol tagit vägen. Kanske på en skön semester i skärgården eller kanske till förlossningen...???
Tack så mycket för alla stöttande ord!!! Läkaren var precis här och sa att jag får åka hem så nu väntar jag bara på min man som ska komma och packa mina saker, sen drar vi!
Hoppas du inte har lika ont idag Happyme och att du också snart kommer häifrån.
Ha en fin dag alla! Skriver mer från soffan därhemma senare.
Tack! Ja vi får väl se om jag orkar mig igenom en utbildning till... Men jag ska ju trots allt jobba 30 år till. Hur mår du idag? Hoppas hoppas att din stackars mage mår lite bättre. Hur var det att komma hem?
Jag mår sådär. Jag har sådan fruktansvärd molvärk i magen, kunde knappt sova inatt. Jag undrar vad sjutton det är som gör så ont. Det är inte värkar för jag har konstant ont och jag har inte särskilt mycket sd heller. Det är allra värst när jag stått upp en stund eller tagit några steg. Men i natt låg jag ju ner hela natten så jag vet inte vad det är.
Ja fröken sol, det är skönt att inte behöva vara lika rädd längre om bebisen skulle komma nu. Det är stor skillnad. Dock har jag svårt att njuta eftersom jag har så ont. Du som är bm, vet du om det är farligt att ha ont. Svårt för dig så här att svara. Men det är som mkt stark mensvärk som sitter i ryggen och även i magen. Och så kan jag ha jätteont i nån timma och sedan släpper det och så kommer det tillbaka igen.
Hur mår ni andra?