Inlägg från: Paincake |Visa alla inlägg
  • Paincake

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Åh, grattis Liian!! Och skönt att allt gick bra, även om du hade det jobbigt.

Är alla marsbebisar ute nu?

Här är en liten som satt personligt rekord i mat. Först åt han 135 ml på stört, därefter 65 till. Galet!! Var får allt plats?

• Paincake

Hakar på!

Linnéa777 - 100310 Ingrid Lo Linnéa 2920 g, 50 cm. (BF 100305)
    Paincake - 100312 Casper 3830 g, 50 cm. (BF 100311)
  • Paincake
    Gör om redan nu

Bananflugan82 - 13/1 Oliver Och Ludvig 2145g 44cm och 2010g 46cm. BF 4/3 
    Linnéa777 - 100310 Ingrid Lo Linnéa 2920 g, 50 cm. (BF 100305)
    Paincake - 100312 Casper 3830 g, 50 cm. (BF 100311)
  • Paincake

Linnéa777: Stackare... Drick mängder med vätska, ta två alvedon och en kopp kaffe och försök att sova. Du kanske inte blir friskare snabbare, men du kommer i alla fall känna dig lite piggare

• Paincake

Vi hade sex första gången en månad efter förlossningen (läs: imorse ) och vi var toknervösa men det gick jättebra! Nu ammar inte jag så jag hade inga som helst problem med torra slemhinnor. Jag kände litegrann där stygnen suttit, men det var klart överkomligt!

• Paincake

*suck* Vi misstänker att Casper har fått kolik. Han börjar skrika vid 17 och håller på i närmare fem timmar varje kväll. Det känns lite tröstlöst att bära, bära och bära. Ingenting hjälper, men nu har vi börjat ge Sempers magdroppar i kombination med Minifom och hoppas att det ska bli bättre.

Litegrann hjälper det att sitta i babysittern, men den är inte ställbar och lutar lite för brant för honom än så länge så man måste sitta och hålla i den själv och han vill bara sitta i den om den gungar jättemycket. Har i smyg börjat snegla på en sån värstingmaskin till babysitter, en sån med motor som gungar sig själv. Har alltid tyckt att det ser ut som ett redskap för lata, oengagerade föräldrar, men nu vettefan om jag inte börjar omvärdera mina fördomar...

• Paincake

Hej!

Tack för tipsen. Vi gör allt det där - har en bvc-sköterska som är underbar och hjälper oss. Däremot hatar han kolikgreppet. Tror nog han tycker det gör ont att ligga på magen när han är öm... Stackars krake.
    Nu har han en ledsenperiod på förmiddagarna också, vilket suger rätt så rejält då jag är själv med honom. Det är ganska skönt att turas om att bära honom. 
    *viskar* Fast nu sover han. Schhhh....
  • Paincake

Där satte mensen igång. Hurra... 

Är det inte tidigt? Casper blev fem veckor i fredags. Nu ammar jag ju visserligen inte, men ändå.
  • Paincake

...jag tycker det är drygt och tröstlöst att ha EN gnällig unge. Hur är det då att ha två...? 

Casper har numera en inbyggd höjd-och fartmätare. Man måste stå och helst gå med honom när han är gnällig. Sätter man sig ner börjar gnället igen. Fast jag måste nog säga att han har blivit mycket, MYCKET nöjdare och gladare sen vi började med Sempers Magdroppar. Dessutom somnar han på stört om vi går ut en sväng med vagnen eller åker bil så vi har lite "nödlösningar" om han inte lugnar sig på ett tag. 
    Han får Nan huvudsakligen men tre-fyra mål Semper Bifidus per dag eftersom han är så hård i magen. Hur mycket äter era per mål? Han äter mellan 75 och 120 ml per gång och har gjort så i flera veckor nu. Man skulle ju tycka att han skulle öka upp portionerna... Fast å andra sidan kanske han äter lite oftare om jag tänker efter, så han får ju i sig så det räcker och blir över. 
  • Paincake

Hur mycket ersättning blandar du till per mål till grabbarna? Vi gör en 135:a till varje gång men får ju hälla ut rätt mycket; det är ytterst sällan han äter hela. Men vi vill ju vara säkra på att han blir helt mätt

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3