Inlägg från: Paincake |Visa alla inlägg
  • Paincake

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Liian: Hehe, verkligen

Min kusin föddes med två tänder i munnen och helammades länge. Stackars min moster... 

• Paincake

Hehe, Casper vänder sig nästan, nästan från rygg till mage men det saknas litegrann för att kunna komma helt över. Däremot vänder han sig medvetet från rygg till sida när han ska sova. Grabben vill inte sova på rygg längre.

Han har inte fattat alls att han kan vända sig om han ligger på mage

• Paincake

Hehe, vilka små pluttar ni har Casper fyllde tre månader i lördags och börjar nog närma sig sjukilosstrecket.

• Paincake

Hu. Casper ska få sina tremånaderssprutor på onsdag. Jag vet inte riktigt om jag klarar av det... Min sambo ska få följa med så får vi se om jag stannar kvar i rummet eller går ut. Jag är en verklig sissy när det gäller grejer som gör ont på sonen. Jag klarade inte av att kolla på när PKU-testet gjordes, trots att han inte skrek. :-/ 

• Paincake
    Goseplutt skrev 2010-06-20 21:59:19 följande:
    Här har vi en riktigt förkyld liten tjej. Hon är tät och snorig, det rinner ur ögon, näsa och mun - stackare. Hon är jättegnällig och ledsen och det är nästan bara jag som duger så det blir mycket gå och bära.
    Hoppas det går över snart!
    Usch, låter inte roligt...  Stackars både mamma och dotter. :-/
  • Paincake

Hehe, jag plussade 7/7-09. Mensen var några dagar sen, men jag hade is i magen och väntade in i det sista. Trodde verkligen inte att det tagit sig och deltog med liv och lust i en ost- och vinkväll dagen innan.

• Paincake

Casper blev visst till på midsommarafton, klyschigt nog  
    Helgen efter det var vi på bröllop, helgen efter det firades att min första betalda semester någonsin hade inletts. Ljuvliga sommar  

• Paincake

Liian, vi ska ut i skogen. Har hyrt en stuga på en camping så får vi se hur det funkar. Ligger ca 3½ timmes resväg hemifrån.

Sen ska jag och min sambo på två bröllop i sommar, det ena ska äga rum helgen efter midsommar och ligger i stan. Jag ska vara tärna och min sambo är minst lika insyltad så Casper får vara med mormor och morfar precis hela dagen. Huvva. Undrar hur det kommer att gå för mammahjärtat

Det andra ligger nästan två timmar bort och är även det ett barnfritt bröllop så där får farmor rycka in. 

Jag får nästan lite hjärtsnörp av att vara borta från Caps så länge... Men jag har inga tvivel om att det ska funka galant. I värsta fall får de väl ringa hem oss.  

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3