Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Vad skönt att veta att den är fixerad, det är en trygghet!!
Grattis till alla bebisar!
Och gud så söta alla är!
Fortfarande ingen bebbe här, åkte in till förlossningen igår morse efter att ha haft regelbundna värkar i 8 timmar, men hade inte superont. Vi blev hemskickade igen då mina värkar inte var tillräckligt starka, vilket jag hade misstänkt, men kunde slappna av mycket bättre efteråt då jag slapp undra hela tiden. Sov sedan hela dagen igår och hela natten också, hade varit vaken i 24 timmar innan dess så var helt borta.
Tappen är iaf supermjuk, fortfarande öppen 2 cm, så väntar nu bara på starkare värkar eller att vattnet går, så segt att vänta. Har ju visserligen bf först på söndag, men nu känns det liksom ändå som det är igång.
4 dagar till BF idag, efter värkarna i söndags morse då vi åkte in till förlossningen har jag inte känt ett piss! Känner mig riktigt nere nu, trodde det var på G.
Proppen gick för 12 dagar sen och har helt slutat komma
Hade värkar varje natt från ons/tors till lör/sön
i torsdags så var jag öppen 2 cm och tappen var nästan utplånad
fick då en hinnsvepning och hade efter det blod i slemmet som släppte
Nu: INGET! Vad tusan då :/
Här är det ganska lugnt idag också.
Några få sammandragningar och massa mensvärk, men fortfarande inget som gör särskitl ont, så antar att det fortfarande inte är dags.
Idag har jag BF, tror inte det är en punktlig liten kille vi får iaf. Har lite känningar men vågar knappast hoppas på något eftersom jag haft mycket känningar ett bra tag nu.
Tror nog att det blir minst ett BM-besök till iaf, det är på tisdag. Då ska jag be om en ordentlig hinnsvepning!
Liian: USch vad trist att du är så deppig idag. Gör som jag, jag försöker sova bort dagarna så slipper man tänka på det :P Om förlossningen sätter igång så vaknar du oavsett :P