Inlägg från: swiitii |Visa alla inlägg
  • swiitii

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Paincake skrev 2010-03-11 10:33:36 följande:
    Efter en helt fantastisk natt med bara två kissepauser (mot normala fem-sex) så sitter jag faktiskt här och klockar värkar. Har REJÄLT ont var femte minut ungefär och har fått en blodig flytning. Har pratat med förlossningen och jag ska försöka stanna hemma lite till och sen komma in på en kontroll om det inte lugnat ner sig. Så nu hoppas vi och hoppas vi och hoppas vi.  Snart dags att skutta in i duschen, raka benen och skrubba hälarna! Fåfängan före allt!
    Haha gud vad spännande!! Hoppas att det är på riktigt nu, men det låter ju som en teckningsblödning också så det är positivt!! :)
    Haha jag hade varit likadan, dusch, sminkning, platta håret, man vet ju aldrig när man kan göra det nästa gång :P
  • swiitii
    Adnil76 skrev 2010-03-11 10:40:21 följande:
    Grattis! Vad roligt för dig, att nåt händer. Själv har jag än så länge bara lite blodblandade flytningar. Inget mer spännande än så. Lycka till!
    Men det är väl spännande! Har din slempropp gått sen innan?
    Antingen är det slemproppen eller att du börjat öppna dig mer, skitspännande ju :D
  • swiitii
    fyrklöver81 skrev 2010-03-11 15:21:09 följande:
    Hej alla! Här har det varit förvärkar från 20 tiden igår kväll tills 04 i morse, sen dess helt borta! Hoppas verkligen värkarna åtrkommer, känns konstigt att de bara slutade. Förvärkarna kändes som lite jäkligare mensvärk och kom regelbundet ca va 10 till var 15e minut. Ngn mer som haft så??? Har även bajsat 4 ggr sen 03.00 i natt, nu sista gången ganska öst (sorry för infon =) )
    MIn mage har varit körig i veckor nu. Men tror det är när lillkillen sätter igång och sparkar som tusen på tarmarna, då får man nästan springa till dass haha, mindre trevligt. Tråkigt att dom lagt av nu, får hålla tummarna att dem kommer igen!
    Adnil76 skrev 2010-03-11 15:46:41 följande:
    Vad gulligt att du är så positiv :) Tack! Känns bara så futtigt när det bara är lite brunt i trollorna och inget mer. Och nä, ingen slempropp... Verkar förresten ha stannat av nu. Men jo, nåt slags tecken är det väl förstås, och bättre det än inget. Har klippt naglarna på händerna (för sambons skull ifall jag klämmer åt om hans hand under förlossningen) och på fötterna (för barnmorskornas skull)... på tal om piffande inför förlossning. :)
    Det är mycket lättare att vara positiv när det kommer till andra än en själv :P
    Men då kan det ju vara ett tecken på att proppen är på väg att släppa, eller iaf att du börjat öppna dig lite och därmed kommer proppen att släppa snart :) Wiihoo!
    Haha vad snäll du är som tänker på sambon din. Jag klippte mina tånaglar häromdagen, det lär bli sista gången innan bebis tittar ut, det var ju inte det lättaste, det är ju knappast något man vågar låta någon annan göra heller :P

Alltså dem 3 senaste dagarna har jag kunnat sova hur mycket som helst. Har haft massor med mensvärk och har kunnat sova på nätterna (fast jag legat och vridit på mig i några timmar innan jag väl somnade) Sen har jag sovit 3-4 timmar mitt på dagen också, undrar om kroppen laddar, är så trött!
  • swiitii
    Adnil76 skrev 2010-03-11 16:21:48 följande:
    Swiitii: Nä, gudarna ska veta att det inte är helt lätt att klippa tånaglar i vecka 40. Man ser rätt kul ut nu för tiden. Heheh... Min sambo tycker att jag ser ut som Pingu när vi är ute och går, och han har nog en poäng. Fast å andra sidan sa han att jag var fantatiskt vacker igår... det kan man också behöva höra. :)
    naw vad gulligt av honom, ja det kan man verkligen behöva höra nu. Man
    känner sig inte som den vackraste/sexigaste versionen av sig själv haha.
    Jag är ju ioförsej "bara" i vecka 38, men det var inte lätt för det ska jag säga :P
  • swiitii
    längtan 80 skrev 2010-03-11 19:03:10 följande:
    I brist på annat : mmm, en doft av nybakade bullar sprider sig i huset
    tihi jag har gjort chokladmuffins med chokladglasyr på :D Mums!
  • swiitii
    Liian skrev 2010-03-11 21:29:36 följande:
    Idag har jag varit hos BM. Allt ser bra ut. Hon sa att det är en stor bebis. Närmare 4kg än 3kg =/. Fortfarande inte fixerat sig (38+0), men det behöver den inte göra innan förlossningen tydligen.  Har varit galet trött idag och såklart så slutade det med att jag ligger här vinterkräksjukan. Har som tur var knappt ätit något på hela dagen så det finns inte så mkt att få upp =( Har även hög feber. Inte superkul när man är höggravid.
    Usch vad trist att du inte mår bra, kan inte vara kul att kräka med en stor mage i vägen! Hoppas du bara har det över dagen eller så.

Vår kille hade inte heller fixerat sig sist, men hoppas att han har gjort det tills nu på torsdag, då är jag i v38+3.
    Var din bebis ens ruckbar eller han den rörlig?
  • swiitii
    NiklaasKaroliine skrev 2010-03-12 01:10:32 följande:
    Hej på er ! igår kväll 20:54 tittade våran älskade Lucas ut, 4140 g & 52cm lång :) världens goaste kille! förlossningen gick utmärkt, och det var lindrigare än jag hade förväntat mig! Lustgasen fungerade toppen för mig.. tog edan 1 timme innan han kom. Hoppas det e fler bebisar på g nu :) lycka till tjejer! kram från oss
    Åh äntligen, du som gått med massa värkar så länge!
    Stort jättegrattis!! Det var ingen liten grabb! Hoppas ni alla mår bra!
  • swiitii

Vad skönt att ni är uppe tjejer.

Jag tror att min slempropp börjat släppa, tror det iaf.

Gått på toa en massa gånger inatt och då har där inte varit något att anmärka på. Men nu när jag gick och kissade kl 8 så skulle jag torka mig och då slant jag med handen och papret var fullt med genomskinligt/ljusgrönt slem, inget blod alls dock.

Tror inte det var flytningar (som jag haft mycket av) för dem har hela tiden varit väääldigt tunna och vita.

Vad tror ni? Hur har era "proppar" sett ut? Tror ni att det var slemproppen?

Ilar i ljumskarna och har lite mensvärk, men inte värre än så, kan ju dröja länge än...

• swiitii
    Adnil76 skrev 2010-03-12 08:42:10 följande:
    Men för vissa kommer ju proppen först och sen en teckningsblödning, så det är ju säkert det du har nu. Önskar lite blod också ;)
    När gick din propp?
  • swiitii
    Adnil76 skrev 2010-03-12 08:56:07 följande:
    Tidigt i morse... eller det har kommit lite i etapper under natten. Ingen jättepropp direkt. Håller tummarna för oss båda.
    tihih vad roligt att det händer oss samtidigt :) För hålla varandra uppdaterade nu.
    Jag vet det kan ta lång tid fortfarande, men man hoppas ju ändå på att det ska sätta igång snart.
    Har du ont någonstans?
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3