fyrklöver81 skrev 2010-03-11 15:21:09 följande:
Hej alla! Här har det varit förvärkar från 20 tiden igår kväll tills 04 i morse, sen dess helt borta! Hoppas verkligen värkarna åtrkommer, känns konstigt att de bara slutade. Förvärkarna kändes som lite jäkligare mensvärk och kom regelbundet ca va 10 till var 15e minut. Ngn mer som haft så??? Har även bajsat 4 ggr sen 03.00 i natt, nu sista gången ganska öst (sorry för infon =) )
MIn mage har varit körig i veckor nu. Men tror det är när lillkillen sätter igång och sparkar som tusen på tarmarna, då får man nästan springa till dass haha, mindre trevligt. Tråkigt att dom lagt av nu, får hålla tummarna att dem kommer igen!
Adnil76 skrev 2010-03-11 15:46:41 följande:
Vad gulligt att du är så positiv :) Tack! Känns bara så futtigt när det bara är lite brunt i trollorna och inget mer. Och nä, ingen slempropp... Verkar förresten ha stannat av nu. Men jo, nåt slags tecken är det väl förstås, och bättre det än inget. Har klippt naglarna på händerna (för sambons skull ifall jag klämmer åt om hans hand under förlossningen) och på fötterna (för barnmorskornas skull)... på tal om piffande inför förlossning. :)
Det är mycket lättare att vara positiv när det kommer till andra än en själv :P
Men då kan det ju vara ett tecken på att proppen är på väg att släppa, eller iaf att du börjat öppna dig lite och därmed kommer proppen att släppa snart :) Wiihoo!
Haha vad snäll du är som tänker på sambon din. Jag klippte mina tånaglar häromdagen, det lär bli sista gången innan bebis tittar ut, det var ju inte det lättaste, det är ju knappast något man vågar låta någon annan göra heller :P
Alltså dem 3 senaste dagarna har jag kunnat sova hur mycket som helst. Har haft massor med mensvärk och har kunnat sova på nätterna (fast jag legat och vridit på mig i några timmar innan jag väl somnade) Sen har jag sovit 3-4 timmar mitt på dagen också, undrar om kroppen laddar, är så trött!