• Liian

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

fyrklöver81: Grattis!! Hoppas att allt gick bra. =)

Jag går bara här hemma och väntar och väntar. 3 dagar till BF nu och nu är jag rikttigt otålig. Jättesvårt att sova oxå då allt är så obekvämt. Ska jag bli den sista här i forumet att få??

Grattis till alla er som fått. Hoppas att ni har det riktigt mysigt!! {#lang_emotions_laughing}
  • Liian
    längtan80: GRATTIS {#lang_emotions_cheers}! Oj, vad läskigt att det blev så i slutet. Skönt att det gick bra ialla fall.

Jag har haft förvärkar nu en stund med ca 15 minuters mellanrum. Hoppas att det fortsätter, men det känns som att det stannat av lite  nu =( Håll tummarna!
  • Liian
    Silje: Åhh, vad härligt att han är här. Har undrat lite om dig. Skönt att det kom igång av sig självt oxå =). Stor kille! Måste varit jättejobbigt att ligga så länge. Kunde du äta och så, så att du fick lite ny energi iaf?
    Härligt med en utförlig FL-historia. All info är välkommen =)

Här är det ett jäkla tryck neråt nu. Inga värkar idag, men oj vad den trycker på. Fortfarande ingen vattenavgång eller slempropp. Tror iofs att den sistnämda kan vara på g ut. Har VÄLDIGT mkt flytningar. Tjockare än vanligt, men inget blod eller att det kommer i klumpar.  Bf på onsdag. Hoppas att jag inte går över =)
  • Liian
    Paincake: Stackars krake!!! Ingen solskenshistoria där precis. Skönt att ni tog beslut om amningen dock. Tycker att det är jättestarkt att våga ta beslutet att sluta ifall det inte fungerar. Det ska ju vara något som är fint och mysigt, inte bara leder till stress och smärta. Hoppas att det blir bättre nu då och att ni får vara friska och glada.
    Många kramar till er!
  • Liian

Hur går det för er andra med bebislivet och amningen?? Funkar allt eller är man så där slutkörd (men lycklig) som man alltid får höra??

• Liian

God Morgon!

Då sitter man här halv 7. Har i några veckors tid vaknat typ halv 5. Min sambo är jättenöjd då jag gör frukost till honom(i brist på sysselsättning i ottan) som en riktig 50-tals fru {#lang_emotions_laughing}. Imorse fick jag för mig att jag var tvungen att packa om bb-väskan. Lite koko i hjärnan nu. {#lang_emotions_wink}

Vi hämtade våran nya bil igår! *yay* Så nu är allt fixat till att bebben kommer.

Nu ska jag gå och sova och vakna 9:17 (oxå en ny grej, man kan ställa klockan efter mig) Kroppen blir allt knäpp när man är prego.

• Liian
    Tikka86: Grattis till sonen!

Idag har jag BF så nu är det dags för bebisen att komma ut {#lang_emotions_smile}. Helt galet att man har väntat på ett datum i nästan 10 månader och så är det inte alls säkert att det händer något den dagen. Vill verkligen inte gå över, men den risken är väl VÄLDIGT stor antar jag.

Spang maraton i trappan igår. 4 våningar upp och ner 4ggr. Trodde att jag skulle däcka av till slut {#lang_emotions_wink} men inget hände. Inte ens några sammandragningar knappt {#lang_emotions_yell}.

Det är väl bara att vänta och hoppas att knytet vill flytta ut snart.
  • Liian
    längtan80: Jag har aldrig riktigt förstått det där med att mata visa tider. Om bebisen sover så är det väl för att den är nöjd? Håller helt med om att det nog kan sabotera och skapa stress. Vi pratade om detta på vår föräldragrupp och vår BM sa att så länge barnet ligger på en bra vikt så ska man låta dem ha sin egen rytm.  Jag menar, väcka ett spädbarn som sover gott.....hur kan det vara logiskt??

Här händer ingenting! Jo, igår och idag har jg sprungit på toa så fort jag ätit något. Kan inte ha mkt kvar i tarmen, vilket är bra ifall det sätter igång. Har hört att det kan vara ett tecken, men även att det kan hålla på så i flera veckor innan. Hur var det för er??
    Sov oxå väldigt mkt mer än jag brukar inatt, men just nu letar jag tecken i ALLT så jag försöker att inte få upp mina förhoppningar för mkt.
  • Liian

Swiitii: USCH VAD SEGT. När det väl sätter igång så ska det ju vara för att bebisen är på g. Måste bli grymt besviken om det stannar av då. Hoppas att det kommer igång igen snart.

Här händer inte mkt. JO, jag får fortfarande springa på toa en del, men inga känningar annars. Har vairt igång hela dagen idag så nu tänkte jag lägga mig i soffan och slappa. Är väldigt trött nu. Känns som om magen blivit flera kilo tyngre bara idag.

• Liian

Är det någon annan som blivit deppig i slutet?? Vet inte om det är för att det är BF idag och man väntat så länge eller nåt annat, men jag är superdeppig idag. Ligger typ i soffan och gråter.  Usch! Min sambo undrar vad det är och jag har ingen aning. {#lang_emotions_cry}

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3