• Liian

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

God morgon!

Två nätter i rad nu har Lovis sovit 5 timmar i sträck innan ammning, vilket innebär att jag bara behöver gå upp 1 gång/natt. Sååå skönt!
    Vågar inte ropa hej än dock. Det är som sagt bara 2 nätter. Upptäckte att det ofta är att hon vill snutta på natten, inte äta, när hon börjar gny. Så hon fick napp i stället och sov i 3 timmar till. {#lang_emotions_laughing}

Hur har ni det på nätterna? Sover era i egen säng eller i eran??

• Liian
    Paincake: segt att behöva vänta till nästa gång för att på recept =(

Igår var Lovis med på "fest". Inflytt.fest hos nära vänner. Väldigt trevligt. Tog med mig babybjörnen och strosade omkring med. {#lang_emotions_laughing} Blev bara 2 timmar sedan tyckte vi att det räckte med stimulans. Jag och Lovis gick hem och mös i soffan medans Ante var kvar en stund. Fick sova på soffan sen - kanske är löjligt men jag vill inte att det ska lukta alkohol där hon sover, även om hon sover i egen säng.

Goseplutt: Tack för tipset om Dr brown. Ska testa det tänkte jag =)
  • Liian

Minifom har funkat superbra för oss =). 5 gånger/dygn får hon ungefär.

• Liian

Igår hade skruttan jätteont i magen. {#lang_emotions_cry} Hon grät så att hon nästan kvävde sig. Hon har inte varit sån sen hon bara var någon vecka. Vet inte vad som hände. Till slut fick vi ta med henne och åka bil i en timma så att hon fick sova lite.  Efter det släppte det. Hon hade bara sovit typ 4 timmar på hela dagen så hon behövde verkligen få sova och slappna av.

Usch vad maktlös man känner sig i såna lägen. Idag verkar det dock vara hur bra som helst. Ante tog henne i morse efter amning så jag har sovit typ 10 timmar .{#lang_emotions_smile} Nu blir det ut till syster och promenad i det underbara vädret.

• Liian
    paincake: Usch vad tråkigt när det känns som om han inte tycker om det, Han kommer säkert vänja sig och tycka att det är smaskens sen. {#lang_emotions_smile}

Var på BVC igår och nu väger skruttan 5 kg och är 57,5 cm. {#lang_emotions_laughing} Börjar bli en stor tjej. Har gått med i Go boken och fick vårt välkomspaket igår. Bla en vikbok med svartvita grafiska bilder. Den är roligt! {#lang_emotions_smile}
  • Liian
    swiitii: Låter som att han har ont i magen. Så kunde Lovis oxå vara .Ville ligga hela tiden vis bröstet, men snuttade mest och vred och vände. Vi kör med minifom 5 gånger om dagen. Börjar ge vid 14-15 och sedan med typ 2 timmars mellanrum (oavsett hur ofta hon äter). Jag tycker att det som hjälpte bäst var när man lyckades att få henne att somna en stund så att hon blev riktigt hungrig innan hon åt. Annars blev det bara mer magont av att "småäta".

Jag gick upp 20 kg men för 2 veckr sedan hade jag bara 4 kg kvar =-). Vet inte hur det är nu, men jag kan ha de flesta av mina gamla kläder igen. Har haft mina jeans (stretch) i två veckor typ. Har dock inte haft ont alls efter förlossningen vilket har gjort att jag kunnat gå mkt och snabbt med en gång typ.

Goseplutt: Hur är det att träna igen?? Var det jobbigt att komma igång?? Jag längtar som en tok efter träning och dans. Ska på efterkontroll 19:e maj och sedan är det gymmet som gäller. {#lang_emotions_laughing} Ammar du? Pumpar du ur innan då? JAg läste att man ska vänta ett halvår med löpning men du känner inget obehag eller??
  • Liian
    swiitii: Jag fick rådet av en "apotekare" att inte ge minifom mer än 5-6 gånger/dygn då det inte ger bättre/mer effekt att ge mer. Jag vet att hon mest har ont i magen på kvällen därför får hon bara em och kväll. Funkar jättebra för oss. Vet inte hur länge man ska ge, men sluta inte bara för att det blir bättre. Det gjorde jag (eller drog ner på det) och det visade sig med en gång. Ingen hit! {#lang_emotions_cry}
  • Liian
    längtan80:  Vad härligt att det börjar släppa =)- Så skönt när man kan göra sånt som man gjorde innan. BTW - har du 12 syskon ???!!!

Goseplutt: jag har hört lite olika bud om mjölksyra. I vissa artiklar står det att det inte är bra ifall man får mjölksyar för att det går ut i mjölken och i vissa så säger dom att det inte alls är någon fara. Man blir inte riktigt klok på det =(.
  • Liian
    Friid4: Det är konstiga att dom kan ha såna dagar utan någon förklaring alls. Lovis har haft några såna oxå. Gör jobbigt! Man känner sig som världens sämsta som inte kan trösta dom. Som tur är verkar det gå över på en dag.
  • Liian

Igår var jag och tränade för första gången. {#lang_emotions_laughing} Sååå skönt! Var lite nervigt att ta sig iväg men det gick jättebra. Tänkte att jag skulle ta det jättelugnt, men det var så roligt när jag var där så det blev 45 min dansaerobics. Nybörjarpass dock så det var rätt så långsamt.  Kände inget alls i magen eller nertill. Skönt att veta att det funkar.
    Finns hopp för beach 2011(?) {#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3