Inlägg från: Souvenir |Visa alla inlägg
  • Souvenir

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Friid, min kusin ska ha barn nu i dagarna och jag gav henne massa saker som jag själv inte behöver längre (så slapp jag slänga upp det på tradera) tex massa kläder, babyskyddet, baby Björn bärsele, massa ammningskupor och för små blöjor som jag hade över. Sen fick vi massa barnsängkläder, hade säkert tio set, okej att man kanske behöver byta ofta men inte såå ofta (och vi har dessutom tvättmaskin) så hon fick några såna också. Och ett löfte om att fler babyprylar kommer om några månader :)

• Souvenir

Förresten, liian, duschdraperi förslaget låter kanon! Har världens problem med o kunna duscha när vi är ensamma hemma, och vårt draperi är enfärgat o tråkigt så det ska jag köpa ett nytt!

• Souvenir

Jag tror också det räcker med kläder och åkpåse egentligen, men vårt problem är att han vill ofta komma upp ur vagnen och se sig lite om så vi köpte en overall (hur stavas det??) så man slipper hålla på o linda en filt runt eller klä på varje gång han vill upp. Har ni fått liberopaketet från lindex? Där fanns en 30% rabattkupong på ett babyplagg med, den blev suverän till overallen, typ en hundring billigare :D

• Souvenir

Oliver fyllde ett halvår idag. Det firades med halvårskontrollen hos doktorn. Allt såg bra ut och han väger 9400 och är 69 cm lång.

• Souvenir

Dagarna innan Olivers första tand så lipade han massor, inte tuggade på tungan, utan mer som att han kände på tandköttet med tungan. Annars märkte vi ingenting annat.

• Souvenir

Jag var också emot gåstol och nu kan vi inte vara utan den haha. Bästa var att den kostade 1 kr på Tradera. För att auktionen gick ut under nån viktig match under fotbolls vm haha

• Souvenir

Jag börjar jobba på fredag (varför en fredag säger alla, jo därför jag börjar den 1 i månaden för att underlätta pappersarbete) och så blir det ju mjukstart med och jobba en dag och sen helg :) vi har förresten en jätteskraj katt, Charlie, min älskade hårboll som jag hade innan man och barn, han har alltid vart livrädd för allt och alla och speciellt barn, förmodligen för att han inte träffar barn så ofta, och han har hållt sig undan Oliver också, men nu senaste dagarna, från ingenstans, så kommer han och gosar och ger små "huvudpuffar" titt som tätt. Mys :)

• Souvenir

Vår Oliver är precis som sin far. Han älskar snooker och fotboll (förmodligen gillar han grönt, fast jag kan inte förstå hur man inte somnar när man hör han snubben som kommenterar snooker) och så gillar han tecknat, typ vad som helst, fina färger förmodlign. Tänkte också ha uggletema, men har blivit super Mario tema istället. Men om ni gillar ugglor så ska ni kolla in ellos och jotex, de har bl.a. sängkläder och fina hängare med ugglor på :)

• Souvenir

På tal om sängar, hur länge använder man spjälsängen? En kompis till mig har BF i början av juni nästa år och jag lovade bort vår spjälsäng till henne då. Är det för tidigt? 15 månader gammal? Vi tänkte köpa en Mammut säng från Ikea som nästa säng. Innan detta hände så sa vi att han får en större säng när han säger att han vill ha det typ, men nu ville jag så gärna hjälpa min väninna (och samtidigt bli av med sängen så den slipper stå i källaren).

• Souvenir

Bananflugan, kolla in jotex också (nu har ju iofs ellos ibland vissa av jotex varor) men jotex har en jättefin ugglekrok med tre krokar samt typ likadana sängkläder fast med blå bakgrund. Om man hellre vill ha blått eller olika färger. Dessvärre har de inte metervara på tyget. Vi köpte två paket blå påslakan därifrån, ett par syddes till spjälsäng och ett par är fortfarande i paketet med tanken och använda det när Oliver sover i en stor säng. Och kolla alltid rabattkod.se innan ni beställer :)

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3