Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Switii: Du kanske redan är inne
Switii: Du kanske redan är inne
Tikka86: Vad spännande! Å vad bra att du får sova... Nu händer det i varje fall saker för dig. Lycka till!! Kramar
Hej
Säger som trissrekklamen... PLÖTSLIGT HÄNDER DET!! vattnet gick nyss (halleluja!) Inga mängder efterssom barnet är fixerat men märkbart. Satt pres å funderade på om man kunde missa det efterssom jag har haft så mycket flytningar så fynderade jag på om man verkligen kunde skilja på vad som är vad... hahahah.
`Känner mig fortfarande väldigt lugn, har lite ont men inget märkvärdigt.
Grattis smulisson, vad underbart. Förstår att det är nervöst med snitt.
Paincake: Vad tur att ni fått hjält, låter inget roligt. Hoppas att det går bättre å att ni kan slappna av när det börjar flyta på.
Vi har pres kommit hem efter att ha legat inne i natt. Vi skall fara in igen senast till 15.00. Skönt med ett "avbrott" Har värkar med 5 min mellanrum.
Liian: Slemproppen har jag inte sett röken av men det var ingen tveckan om att vattnet gått trots att det bara sipprar. Fick ha tyg mellan benen hela nattenför att de skulle vara säkra på att vattnet gått. Här kommer vattnet sporadiskt, som en ketchupflaske effekt.
Heeeeeej!
VÅRAN LILA MIJA TITTADE UT I TOSDAGS KL 23.31!! Förlossningen var ett rent helvete stundoms och vi tackar gudarna för den underbara personal som hjälpte oss. Förlossningen innehöll bla på slutet att Mija blev stresad så att jag fick medicin för att krysta ut henne fort annars så skulle det bli kalabalik med läkare, saxar, klocka mm. Men jag fixade det: 15 minuters racerkrystning ala helvete!!
En sak som var superbra!! och en stor hjälp var att prata igenom förloppet och titta igenom protokolet för att bearbeta.
Nu är vi hemma och jag är helt ledbruten. tror att jag pajade en disk i ryggen också.
Många kramar til alla er som har underverken hemma och till er som väntar på era.
Hej.
Paincake: Vilken pärs!! Vad bra att ni båda är piggare och nu snabbt kan gå vidare och njuta som familj.
Silje 84: Förstår att du var helt slut efter värkarbete på 9 timmar men jag hade nog hellre tagit det. Min livmoder arbetade heltokigt . I latensfasen arbetade den som i den aktiva fasen -från1 cm -4 cm som i vanliga fall är som mensvärk under en längre tid körde den på som när den gör innan man skall krysta (aktiva fasen) och pressade på så i 3-4 timmar med nästintill obefintliga pauser. De satte i eda redan när jag var öppen 2 cm för att det skulle gå väldigt fort när jag väl var på 4 cm. Denna tid var som ett inferno!! Å sedan kom ju kaoset under krysssningstadiet som jag beskrev tidigare.
Tur att det var underbar personal, alla 12 som vi hann med var UNDERBARA. Viktigt är också samtal med förlossningsansvarig samt journalkopior, väldigt viktigt med terapi efter en svårare förlossning.
Silje: Helt otroligt att du gick över så länge, kan inte fatta det!! Å visst njuter man
Hur är det med er andra éfter förlossninge. Har ni gjort nr 2?? Har inte gjort det sedan i torsdags å vänbtar med spänning, det lär ju inte bli roligt.
Nu lägger jag in bilder på MIJA. Många lyckliga kramar.
Nu finns bilder på vår älskade Mija i mitt fotoalbum
´Silje 84: viken sötnos! Vad skönt med en promenad i detta fina väder. Jag känner det som om jag har brutit benen i underlivet, när jag har varit uppe ett tag så måste jag gå å vila´efterssom det värker mera så det blir inga utsvävningar här.
Tack för tipsen vid nr 2 >Jag har tänkt så också, jag dricker vatten hela tiden (har en flaska bredvid mig jämt) och väntar på att skall trycka på av sig självt. Bra paincake, då fortsätter jag med min plan. Är lite gruvsam då jag har stygn i mellangården.
Paincake, förstår att det känns jobbigt med att sluta med ammningen som du kämpat med. Men nu kan det bara bli bättre för dig!! Vad skönt att ha en extra hjälp hemma.
Nillan 77. Lycka till med Lucas.
I dag har jag JÄTTEONT I BRÖSTEN!! hahaha.
Lycklig: Jag har gjort nr 2 i dag och överlevde!!!
Silje 84: Papper mot underlivet gjorde jag med.
Amning: Efter 2-6 dagar med ammning kan man få sprängfyllda bröst som gör ont, man kan tom få feber. (trodde att jag höll på att få mjölkstockning) Detta varar 1-2 dygn. Hjälp till genom att pumpa ut lite med tex handpump. Jag vaknade med detta i morse å känner mig lite lätt sliten, tur att det går över ganska fort. Läste om detta på nätet, (BabyCenter) . Har hört allt om amning eftersom vårat sjukhus är ett amningsvänligt sjukhus. Men detta var det ingen som informerade om, knepigt.