Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Hej hej.

Mija äter vid 1-2 tiden å vid 4-5 tiden så det är bara två gånger. Efterssom hon har kolik- i natt har hon krystat hela natten igenom- så sover hon i våran säng, det blir lättare att trösta då om de blir för jobbigt för henne.

• längtan 80

Vi kör minifom vid måltiderna å är uppe på 17 droppar / gång. Det är helt ofarligt å paserar ut via magen, tas inte upp av kroppen.  Det slår sönder gasbublorna så att de lättare kommer ut. Vi kör ockå med Semperdroppar- 5 st/dag. Det är magbaciller för att hjälpa magen, samma som finns i a-fil. Är också helt ofarliga å hjälper en omogen tarm att processa maten.  Tycker själv att semperdropparna är bra.

• längtan 80

Swiiti: Skönt att han går upp som han ska så att du kan slappna av.

Bananflugan: Vad jobbigt, men det är förmodligen någonting de växer ifrån. Det är bra att de kollar upp det i varje fall.

Paincake: Hoppas att han vänjer sig fort vid den nya maten

Har sj'lv suttit å planerat Mijas dop i Augusti. Jag har temat vintage/chabbycheek. Fantasin bara sprudlar å det känns toppen. Känns som lite långt fram i tiden men vips så är man där å har hälften gjort i allafall

• längtan 80

Paincake: Kroppen min är tillbaka snart efter nu 7 veckor. Jag känner mig fit for fight å tar promenade nästan varje dag. ´Känner inte att underredet skall ramla ut längre men att det skaver där jag sytt. För 1.5-2 veckor sedan provade jag mina förra jeans för jag kände att jag inte var så stor Vilken besvikelse, det  var typ en decimeter kvar tills jag kunde stänga dem... i går provade jag igen, då fick jag igen dem.... men det är en bit kvar innan de sitter som de ska

Hur har ni det med knipet... jag tror att jag har det bra men det har hänt kanske 4-5 ggr att det har hänt en liten vattenolycka Har inte  tränat knipet alltför mycket tidigare efterssom såret efter förlossningen har klliat mer efter aktivitet å jag hoppas att promenaderna hjälper till att öva upp bottenmuskulaturen också.

• längtan 80

bananflugan: Har varit mycket hos sjukgymna tidigare: ligg på golvet å gör rygglyft, kila fast benen eller be någon hålla fast benen. Det är också bra med sittups. Stavgång är toppen, prova det

• längtan 80

Goseplutt: Jag har en så stor familj så även om jag bara bjuder syskon med fam å min karls syskon, å mor å far på båda sidor så blir det stort!

• längtan 80
    längtan 80 skrev 2010-05-05 14:47:31 följande:
    Goseplutt: Jag har en så stor familj så även om jag bara bjuder syskon med fam å min karls syskon, å mor å far på båda sidor så blir det stort!
    Jag sade högljutt på förlossningen::: Min mamma är inte riktigt klok, hon har gjort om det här 13 gånger
  • längtan 80

Minifom: Har hört att mna kan ge upp till 25 droppar vid varje måltid, fick den info på bvc. Många av mina syskon har hört detsamma.

PEPPAR PEPPAR: Lillan har haft en bra vecka, bara ett heldygn i mitten med knip. Hon har ju knip nu också men är nu som ett vanligt barn med tröttgråt när hon är trött på kvällen... konstigt att man kan mysa över gråt men det gör vi Jar har slutat att äta bröd och jag tror att det är det, jag var tidigare en ganska storätare på bröd. Innan hon hade knip i 4 dygn åt jag mer ä jag brukar dagen innan, å en gång efter det när hon hade 2 dygnsknip så åt jag en hel njallapåse själv under dagen. (jag vet det låter helt sjukt, men frukost, mitt på dagen å kvällen så blir det lite) Jag tror att det beror på det Eller så har det bara vänt för oss men det var så exakt mot hennes värre dygn.

Det är så bra så att i går var vi på stan för första gången som en familj. Vi fikade å handlade lite kläder till lillan, kollade på kakel till köket mm,  å jag passade på att gå hos frissan på drop in (förstår inte hur det skall kunna gå att beställa en viss tid för det med vårat nya lilla liv, en tandlös boss   Kändes helt underbart.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3