Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Jag skulle kunna tänka mig tidigare också, men min man vill inte bli snuvad på sitt halvår som pappaledig
Jag skulle kunna tänka mig tidigare också, men min man vill inte bli snuvad på sitt halvår som pappaledig
Om jag väntar några år så kommer jag kanske inte kunna skaffa någon mer. Kanske en till, men inte två. Jag vill ha möjligheten att skaffa ett tredje också. Så tätt mellan 1:an och 2:an och kanske ett par tre år till den tredje sedan.
Efter dopet bjöd vi på hemgjord smörgåstårta (min man gjorde 3 stycken) och så hade jag bakat ett helt gäng med småkakor (6 olika sorter) och min man hade bakat bullar och en mjuk kaka.
Lukas vänder sig från mage till rygg, men inte tvärt om. Han gillar inte att ligga på mage så varför ens försöka vända sig till mage då... Han är ju smart!
Lukas skulle protestera vilt om jag försökte få honom att sova på mage. Han gillar ju inte ens att vara på mage när han är vaken. Han vänder sig från mage till rygg, men aldrig tvärt om.
idag fick Lukas sin första tand.
Jag jobbar som förskollärare och bor utanför Östersund i ett grönt hus ute på landet med min man. Vi har två katter och fiskar. På fritiden (den som fanns förut) håller jag på med foto, släktforskning och pyssel av olika slag.
Hur är era barns fontaneller nu? Kan ni se pulsen på fontanellen? Har den minskat i storlek? Lukas fontanell pulserar och är fortfarande ganska stor.
Lukas somnade nästan på en gång 18.40 igår kväll. Han vaknade till två gånger under morgonkvisten någon gång, men somnade om själv. Vaknade pigg och glad 7.10 så då gick vi upp. Han brukar börja gråta så fort han vaknar annars.