• Liian

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Nillan77: Vilken dag. Kan tänka mig att du är helt slut nu. SKönt att det verkar som att du får föda naturligt. Tror nog att det är bästa vägen. Lycka till!

Goseplutt: Jättehärligt att se bebisen och få konkret på att allt är bra. Inte dåligt av dig att ha is i magen och vänta när du kände som jag. Jag tröttnade efter typ 4 timmar. Är ju lite läskigt när man inte vet vad det är.

Helenaolivia: Ja, det är nog ändå bäst att åka en gång för mkt. Kände mig lite fånig när det bara var förvärkar, men dom är så himla gulliga på förlossningen och tar ens oro på allvar så det kändes ändå bra att vi åkt in + att det är VÄLDIGT bra att ha koll på vart man ska och hur det fungerar där.
  • Liian

Jag håller med goseplutt om hur det känns. Mjölksyra är en bra beskrivning. Har inte haft mer förvärkar som är så regelbundna som de var i tisdags men sammandragningar kommer ju hela tiden.  Är verkligen trångt där inne nu. Känns verkligen som att den är på väg ut genom huden emellanåt.

Goseplutt: Vad tycker du om TENS?? Jag väntar på att min ska komma hem. Borde komma idag eller på måndag. Har sagt till min sambo att han får prova först =). Kände tidigt att det var en av de enda alternativ jag kan tänka mig.

Smulison:  Det går säkert jättebra. Min syster gjorde planerat av samma anledning och hon tyckte att det funkade bra. Man har ett fast datum att fokusera på och för pappans del är det nog läskigt där inne, men han får ju ha bebisen själv en stund när de syr dig och det tyckte Jonnas sambo var väldigt mysigt. Jag hade oxå valt kejsarsnitt. Tror i och för sig inte att de gör sätesfödsel på förstföderskor här. Lycka till!

• Liian
    NiklaasKaroliine: Gud, så spännande! Känns det inte jättekonstigt att åka hem igen från förlossningen när man vet att det satt igång?? Hur känns det? Värre, bättre än du trodde?? LYCKA TILL!!!

Jag har 24 dagar kvar till BF nu och jag är SÅÅÅÅ trött på att vara gravid. Särskilt då bebisen är bosatt i revbenen på höger sida och de senaste dagarna har jag varit ungefär lika rörlig som en handikappad flodhäst. =(
  • Liian

Mina fingrar börjar bli som korvar =(. Har inte haft nåt vatten alls, men nu verkar det komma. Jag har varit törstig HELA tiden på senaste och någonstans måste det ju ta vägen. Har druckit typ 3-4 liter vatten om dagen. Helt galet! Gör alldeles ont i fingrarna.

I helgen har vi hämtat vagn, varit på IKEA och målat barnrummet. Snacka om att boa. Alla "typiska" gravidsymptom verkar komma nu sista 3 veckorna.

• Liian
    zweetieh skrev 2010-03-01 22:21:29 följande:
    har fatt en liten dotter nu....16 dgr for tidigt..sa det blev inget mars barn lol...allt gick pa 5 tim, fran varkar till forlossning...det ni!
    GRATTIS!!!
    Shit, vilken snabb liten bebis. Hoppas att allt gick bra trots att det gick fort.

Nu börjar bebisarn komma =D och idag skiner solen och fåglarna kvittrar. Kan det finnas en chans att vi får vår-bebisar?
  • Liian
    Goseplutt: Fick hem min TENS idag. Provat lite, men det är svårt att känna när man inte har ont. Vart sätter du elektroderna när har förvärkar?? Precis i svanken?? TÄnkte att du kunde få coacha mig =)
  • Liian
    zweetieh:Grattis till underverket! {#lang_emotions_smile}

Jag var barnvakt åt min systerdotter igår. 11 månader och som ett litet yrväder. FIck knappt inte sitta ner på 4 timmar. Var ute och gick 45 minuter oxå. Var helt slut igår kväll. Sov när jag kom hem i typ 2 timmar och sedan var det ändå i säng tidigt. Fattar inte dom som skaffar barn riktigt tätt. Hur orkar man vara höggravid med en liten??

Köpte hallonbladste häromdagen. Hoppas på att det ska göra att jag kanske inte går över i alla fall. JAg går in i v.38 idag (37+0) så jag har ju lite tid på mig =).
    Galet sugen på att träffa bebisen nu. Hoppas att den vill komma ut snart =)=)
  • Liian
    Paincake skrev 2010-03-04 12:34:57 följande:
    Lindai: Det sägs att hallonbladste ska sätta igång förlossningen, stimulera amningen, påskynda läkeprocessen efteråt, dra samman livmodern och orsaka världsfred, men...tja...
    hahaha!!{#lang_emotions_tongue_out}
    Ja, hallonbladste verkar kunna råda bot på det mesta nu i slutet. Konstigt att det inte är ordinerat av alla BM om det är så bra. Det funkar säkert inte, men jag provar det mesta just nu för att det ska sätta i gång....och jag har inte ens gått fulltid ännu. Kan tänka mig att ni som gjort det är grymt less på det.

Min bebis har inte fixerat sig ännu och det låter som en fördel. Verkar inte jätteskönt att gå med en kokosnöt mellan benen hela dagarna. Tänk om man går över 3 veckor. Då är jag till och med villig att prova på "färdknäppen" trots att tanken på det just nu är LÅNGT ifrån lockande.
  • Liian
    swiitii: Absolut bra att du ringde. Låter som lite väl många symptom på en gång för att det "bara" ska vara vanliga gravidsymptom.
    Jag har haft jättemkt huvudvärk i typ 2 månader. Blev mkt bättre när jag upptäckte att jag måste äta minst var annan timme, även ifall jag inte känner mig hungrig. Måste inte äta mkt, men det får inte gå mer än 2 timmar. Kan vara värt att prova?
  • Liian
    Goseplutt: GRATTIS!!! Vad härligt att det gick bra och så snabbt =) Superfint namn oxå. Väntade du länge hemma eller öppnade du dig väldigt snabbt?? Tycker det verkar vara bra fart på våra marsisar.

Paincake: Visst är det seriöst tröttsamt att få höra hur stor man är. Jag ligger oxå mitt på kurvan och har inte gått upp speciellt mkt utöver magen. Ändå är det alltid "men är du säker på att det inte är två?". Är redo att bitchslapp:a nästa person som säger det till mig.

Just nu känner jag mig extremt trött på graviditeten. Är grymt obekväm. har 18 dagar kvar. Vill oxå ha för tidigt. Avis på Goseplutt. (men jätteglad för deras skull =)
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3