Inlägg från: swiitii |Visa alla inlägg
  • swiitii

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

illamående också....och gnällig haha

• swiitii

Har ringt nu. Barnmorskan frågade om jag ville komma upp och kolla blodtrycket. Men jag ville mer rådfråga om HON tyckte att jag behövde komma upp. Hon kollade i min journal, har har jättebra blodtryck hela graviditeten och var där senast i förrgår.
    Hon var inte så orolig över svullnaden i fötter, det är ju så himla normalt nu, är dessutom inte jättesvullen. Jag frågade om jag ska avvakta till i början på veckan, men det tyckte hon var för länge.
    Så jag skulle vila nu och mådde jag inte bättre imorgon på dagen så skulle jag ringa igen och då skulle jag komma upp så dom fick kollat mitt blodtryck. Men kände jag att det blev värre innan dess, synrubbningar eller ont i magen osv så skulle jag ringa och komma upp direkt.
    Känns iaf lugnare att ha pratat med henne. Hellre att man ringer i onödan än att man ignorerar symptom som kanske kan vara farliga.

Mår dock inget bättre än, men har sovit dåligt nu i flera veckor, riiiktigt dåligt, kanske 3-4 timmar om natten högst och då är dem inte ens sammanhängande, så huvudvärken kan ju bero på det!

• swiitii
    Liian skrev 2010-03-05 22:24:09 följande:
    swiitii: Absolut bra att du ringde. Låter som lite väl många symptom på en gång för att det "bara" ska vara vanliga gravidsymptom. Jag har haft jättemkt huvudvärk i typ 2 månader. Blev mkt bättre när jag upptäckte att jag måste äta minst var annan timme, även ifall jag inte känner mig hungrig. Måste inte äta mkt, men det får inte gå mer än 2 timmar. Kan vara värt att prova?
    Jag har ätit duktigt hela dagen. Huvudvärken har dessutom inte kommit och gått utan varit konstant under hela dagarna...
  • swiitii
    Paincake skrev 2010-03-06 18:37:43 följande:
    Grattis Goseplutt! Själv sitter jag här och knåpar ihop nidvisor: Mel: Jag vill ha en egen måne. Jag har då aldrig trott på bf Bäbis kommer när den vill. Jag är ju trött och tung och ledsen Kan bara sitta still. Jag letar efter varje tecken Är det dags att åka in? Varje gång som någon frågar jag tänker "stick och brinn!" Refr: Jag vill se min egen slempropp och känna vattnet gå. och slippa frågor om det ej är två-ååå. Jag ska titta på min slempropp och veta det är dags. Fast det är säkert länge tills ändå...
    hahah roliga :P
  • swiitii

Ni som är nära BF, har ni mycket mensvärk?

Jag har 3 veckor kvar men har nog haft mensvärk iaf i 2-3 veckor.
    När ni får det, kommer det regelbundet då eller är det vid några enstaka tillfällen per dag? Är det värre än mensvärk eller får ni som ni brukar få vid mens?

Tänker mest på er som är typ en vecka eller några dagar innan BF (eller gått över)
    Så klart så hoppas jag att jag slipper gå över, vi får se!
    Den här väntan börjar dock bli olidlig!

Grattis till alla er som äntligen fått era små, är inte ALLS avis ;)

• swiitii
    karroliten skrev 2010-03-07 21:25:11 följande:
    Skönt att höra att nån har det som mig, tänkte jag säga :P Men du förstår hur jag menar.. Tycker det verkar som ALLA har känningar, utom jag (och du då) :P Men man kan ju hoppas på att vattnet går, helt plötsligt, gärna när man är hemma dårå
    ja jag går hela tiden och hoppas på att vattnet ska gå, då vet man ändå att bebben kommer inom 2-3 dagar :)
  • swiitii
    karroliten skrev 2010-03-07 21:54:41 följande:
    precis.. å mig passar det ganska bra att föda barn imorn, så nu är det bäst jag går och sover en stund innan vattnet går
    haha är det så det fungerar? Bara man vill och går och lägger sig så går vattnet, kanske ska prova det också :D
    HelenaOlivia skrev 2010-03-07 22:03:50 följande:
    jag fick ju min första mensvärk ikväll vid 17 och har haft ett gäng efter det, smärtan går ner i rumpan och i ljumskarna och det spänner uppe på magen och gör ont. Vet ju inte om det är förvärkar el riktiga...
    Men det gör inte mer ont än vanlig mensvärk eller?
    Det är inte så att dem kommer ofta utan du har haft kanske 5 st sen kl 17 eller?
    Det är roligt hur olika alla är...finns ju ingen mall direkt-
    Paincake skrev 2010-03-07 22:10:05 följande:
    Själv har jag lite sammandragningar, ibland några som gör ont. Hade ju annars tänkt det vore ett ypperligt tillfälle att klocka värkar inatt, nu när Oscarsgalan är igång! Men jag tror att Gnutten i magen kommer att stanna tills den blir uttvingad nu. Hej Karroliten! Kul att ses igen
    Haha ja varför inte? Kan inte bebisarna vara så omtänksamma att det startar en kväll/natt där det är massor med bra på TVn!?
  • swiitii
    Tikka1986 skrev 2010-03-08 15:39:30 följande:
    gud nu börjar de ju hända saker för alla ju :) själv så har inte min lossnat än,bara små gele-klumpar som inte har varit större än typ en halv cm max. men nu har iaf sammandragningarna kommit igen,mkt starkare o längre ner än dom brukar så man kan ju alltid hoppas att de händer nå snart :) men vet ni vad min största rädsla e? att jag typ ska sitta på toa o inte märka att vattnet går.nån som vet hur de känns innan vattenavgång? känner man typ som att man e kissnödig eller kommer de bara ur tomma intet?
    Men tänk på att även om vattnet går när du kissar så fortsätter ju vattnet att rinna när du slutat att kissa. När väl vattnet går så fortsätter det att rinna tills bebis är ute, eftersom kroppen hela tiden bildar nytt fostervatten. Sen är det sällan att allt vatten kommer på en gång, det beror på var hinnsäcken spräcks, oftast rinner det kontinuerligt. Så tror inte att du ska "missa" att vattnet gått, hoppas det stilla din oro lite :)
  • swiitii
    NiklaasKaroliine skrev 2010-03-09 00:06:44 följande:
    okej gott! :) ojdå, ja de kan jag förstå, man blir ju inte direkt smidig med sammandragningarna. men det avtog sen eller? jag har inte gjort ett skit idag, haha.. totalt lam i kroppen! eller jo jag var hos barnmorskan, men ja det tog ju 15 min.. sen hem igen :) har faktiskt haft värkar nu under kvällen, så jag hoppas verkligen att något e på g nu.. men min bebis e ju en jäkel på att luras ;p hehe! tråkigt att man inte vet något alls, hur det ska starta & när.. hmm..
    en olidlig väntan är vad det är!! :)
  • swiitii
    NiklaasKaroliine skrev 2010-03-09 00:27:56 följande:
    oja kan man säga! heeeeeemskt! ;)
    Rent av elakt! :P

Hade man bara haft ett datum då det till 100% var säkert att dom anlände hade det var myycket enklare
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3