Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
illamående också....och gnällig haha
illamående också....och gnällig haha
Har ringt nu. Barnmorskan frågade om jag ville komma upp och kolla blodtrycket. Men jag ville mer rådfråga om HON tyckte att jag behövde komma upp. Hon kollade i min journal, har har jättebra blodtryck hela graviditeten och var där senast i förrgår.
Hon var inte så orolig över svullnaden i fötter, det är ju så himla normalt nu, är dessutom inte jättesvullen. Jag frågade om jag ska avvakta till i början på veckan, men det tyckte hon var för länge.
Så jag skulle vila nu och mådde jag inte bättre imorgon på dagen så skulle jag ringa igen och då skulle jag komma upp så dom fick kollat mitt blodtryck. Men kände jag att det blev värre innan dess, synrubbningar eller ont i magen osv så skulle jag ringa och komma upp direkt.
Känns iaf lugnare att ha pratat med henne. Hellre att man ringer i onödan än att man ignorerar symptom som kanske kan vara farliga.
Mår dock inget bättre än, men har sovit dåligt nu i flera veckor, riiiktigt dåligt, kanske 3-4 timmar om natten högst och då är dem inte ens sammanhängande, så huvudvärken kan ju bero på det!
Ni som är nära BF, har ni mycket mensvärk?
Jag har 3 veckor kvar men har nog haft mensvärk iaf i 2-3 veckor.
När ni får det, kommer det regelbundet då eller är det vid några enstaka tillfällen per dag? Är det värre än mensvärk eller får ni som ni brukar få vid mens?
Tänker mest på er som är typ en vecka eller några dagar innan BF (eller gått över)
Så klart så hoppas jag att jag slipper gå över, vi får se!
Den här väntan börjar dock bli olidlig!
Grattis till alla er som äntligen fått era små, är inte ALLS avis ;)