Inlägg från: swiitii |Visa alla inlägg
  • swiitii

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Hej tjejer!

Tänkte bara titta in snabbt från jobb, har fortfarande inte fått igång internet hemma.

Går in i vecka 30(!!!) imorgon, känns som om tiden bara flyger iväg nu.
    Är inte heller alls nervös inför förlossningen, får väl se om jag blir det längre fram haha

Hoppas allt är bra med er andra!
    Jag håller tummarna för dig angelica och att er lilla håller sig inne ett tag till!

• swiitii
    bananflugan82 skrev 2010-01-30 13:08:40 följande:
    Har lagt ut bild nu också på våra småttingar.
    Gud vad söta dom är! Vad är det för storlek på kläderna? De är så små! Men vad skönt att dom går upp stadigt i vikt, grattis än en gång!
  • swiitii

Men ni lyckas att se skilnnad på dom bananflugan?

Jag har knappt gått upp någonting, ligger på +2kg och är i vecka 33, men har en del övervikt sen innan, så behöver ju inte gå upp så mycket. Men jag måste ju ha gått ner i mig själv iomed att bebis ensam väger över 2 kg nu :P

• swiitii
    bananflugan82 skrev 2010-02-02 19:35:38 följande:
    njae, ibland. Ludvig är just nu lite mindre, så det går att se skillnad. Men ibland går det inte! Oliver har ett smultronmärke på skinkan dock, så det har vi ju som tecken, men dom försvinner ju efter några år.
    Då får vi hoppas att det har tillkommit andra tecken innan dess haha :)
    Jättefina namn på pågarna måste jag säga!

Hur känns det att vara hemma?
    Har du hunnit fatta att du blivit mamma än?
  • swiitii
    bananflugan82 skrev 2010-02-03 11:06:41 följande:
    Både ja och nej! Det är svårt att förstå ibland att dom faktiskt kommit ut, att dom är mina! Men det är jätteskönt att få vara hemma och ha en riktig vardag! Nu ska dom bara växa till sig egentligen, för allt annat fungerar som det ska.
    Du kanske fattar snart nu när ni kommit hem, och ni får sköta allt själv!
    Det är ju sååå skönt att dom äter ordentligt nu och vöxer som dom ska
    dom små pluttarna :)
  • swiitii
    Tikka1986 skrev 2010-02-03 17:45:30 följande:
    guuud va söta era pojkar är :D här hemma är det full rulle,fick veta att lägenheten jag har flyttat ur måste renoveras vilket innebär att de blir sjukt dyrt plus att när hantverkarna e klara så måste lägenheten städas IGEN :( känns ju inte så värst roligt nu när man e som mest osmidig och det inte e långt kvar :/ plus att både jag o grannen o hennes familj har fått ont i halsen inatt så antar att det e nå skit som går nu :( men annars mår vi bra,bebben knölar runt på den lilla ytan som finns kvar o petar kärleksfullt in sina tår mellan mina revben,man riktigt känner kärleken flöda hehe
    usch vad trist, måste ni betala hela summan?
    Verkligen inte kul att behöva städa igen, det finns inget tråkigare än flyttstädning!

Hihi känner igen det där med revbenen, vår kille har en förkärlek till min högra sida, både revben och höftben, underbart :)
  • swiitii
    Tikka1986 skrev 2010-02-04 15:12:38 följande:
    ja men dom ringde idag och det verkar som att dom faktiskt kan känna lite sympati :P de vart billigare än vad vi hade räknat med och jag slipper betala vissa saker så det var en trevlig överraskning :D sen det där med städningen var inte så farligt,dom ville bara att jag skulle torka av golven lite och sen var det bra :) hehe visst e det underbart? ;) höger revben och vänster höftben e det som gäller här :) nu ska jag kila över till grannen och fika lite men jag kikar nog in här ikväll igen :) ta hand om er! *over and out*
    Gud vad skönt att ni inte behöver betala så mycket, det är ju vädligt tråkiga pengar att lägga ut.

Jag ska ställa mig och baka kanelbullar tänkte jag.
    Ha en trevlig dag!
  • swiitii
    bananflugan82 skrev 2010-02-13 16:13:26 följande:
    Idag blir våra små troll 1 månad! La in lite nya bilder också.
    Åh herregud vad dom växer! Och vilka lintottar dom är :) Så fina, duktigt gjort mamma!
  • swiitii
    bananflugan82 skrev 2010-02-13 16:22:43 följande:
    Ja, dom har fått sin pappas ljusa hår. Nu är han mer mörkblond. Vi fick höra det under hela tiden på sjukhuset, dom hade aldrig sett så blonda barn förut, o med så mycket hår.
    Jag har exakt så ljust när jag var liten också, är fortfarande blond men inte så ljust!
    Så himla fint är det!
  • swiitii
    Tikka1986 skrev 2010-02-14 16:31:45 följande:
    Trevlig alla hjärtansdag!!! jag lovade ju att jag skulle hålla er uppdaterade om förlovningen och den gick bättre än jag hade kunnat drömma om jag skippade dock att ge honom ringen vid frukosten utan jag väntade tills efter tolvslaget inatt.när han gick in på toa hämtade jag snabbt rosen och ringen,gick upp i sovrummet och placerade ringen i rosen o lade den på hans sänghalva. när han kom upp såg han först inte rosen o undrade varför jag såg så "busig" ut.jag bara fnittrade o sa ingenting.sen såg han rosen o jag påpekade väl lite fint att han skulle va försiktig när han tog upp den.först såg han fundersam ut sen sken han upp som en sol med det största leendet jag sett.jag hann knappt fråga om han ville förlova sig med mig innan han började pussa på mig,(jag lyckades få lite luft mellan pussarna) ,med tårar i ögonen.aldrig sett någon bli så lycklig förut  och sen lutade han sig ner till magen o sa "hörde du knodden,nu har mamma o pappa förlovat sig" så nu vet ni hur de gick hihi fortsatt trevlig dag på er!!! KRAM
    Naw vad gulligt, fick gåshud över hela kroppen :) Grattis får man väl säga då!
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3