Inlägg från: Tikka1986 |Visa alla inlägg
  • Tikka1986

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

vill bara ge er ett tips på en sida jag hittade igår, http://www.varktimer.se/ . där kan ni klocka era värkar :D

12 dagar kvar
  • Tikka1986
    Linnéa777 skrev 2010-02-23 15:02:13 följande:
    Nu har jag med varit hos bm. Bebisen hade knappt växt något, och hade dessutom gått från ruckbar till rörlig... Hjärtljuden låg runt 125. Hon tyckte det kändes som en liten bebis. Jag är lite orolig, vill inte att nåt ska vara fel! Det är det säkert inte heller, men oron finns där ändå, antar att det är så för alla.
    oj,förstår om du e orolig men de går nog jätte bra ska du se :) bebisen kanske tycker att den e tillräckligt stor nu och vill vara snäll mot mamma o inte bli för stor inför förlossningen ;)
  • Tikka1986
    NiklaasKaroliine : Guuuuuud så kul att de e på g :D

själv åkte jag in igår,hade så otroligt ont hela dagen uppe i revbenen på höger sida så dom ville att jag skulle komma in på koll.
    de e verkligen tråkigt o ligga där medans dom mäter sammandragningarna på kurvan. men de va bara förvärkar o allt såg jätte bra ut.men fick träffa läkaren för hon trodde att jag hade något fel med gallan,fick en tablett och fick ligga i 1,5h utan förbättring :( sen frågade dom om jag ville åka hem istället och att jag bara skulle ringa in om det inte blev bättre.som tur är så vart de bättre efter en natts sömn.

funderar på o mysa lite snart så man kanske har turen o får igång de ;) e ju bara 6dagar kvar nu :)

aaa just ja,tror bebisen kommer bli "pappas älskling", för när jag låg där me bältena över magen o registrerade pulsen på bebisen så ökade den rejält när sambon kom i närheten sen vart de lugnt när han gick o satte sig igen hehe
  • Tikka1986
    zweetieh skrev 2010-03-01 22:21:29 följande:
    har fatt en liten dotter nu....16 dgr for tidigt..sa det blev inget mars barn lol...allt gick pa 5 tim, fran varkar till forlossning...det ni!
    jätte stort GRATTIS!!! :D
  • Tikka1986
    NiklaasKaroliine skrev 2010-03-03 16:28:02 följande:
    bebis vill inte titta ut!! :( trivs så bra i magen tydligen.pratade med förlossningen och frågade varför man får en blödning och kraftiga värkar, och sen sker inget mer.. bm sa då att det e helt normalt och förlossningen e igång, men det kan ta lite tid innan det sker något ordentligt.. men ja var även hos bm idag, och hon tror att det e dags vääldigt väldigt snart, dock så har jag lessnat lite på det ordet.. för det händer ju inget mer :p  men idag har jag känt väldigt mycket tryck nedåt.. och bebis borrar med huvudet.. vill bara ha igång det nu!!hur mår du annars ? :)
    attans då att bebis ska trivas så bra där inne :P jag e ju jätte nyfiken på vad ni kommer få ;) eller vet ni redan de? lova att ni uppdaterar hur de går :D

jo jag mår väl helt okej,e ju bara 4dagar kvar nu till bf men jag vill att de ska sätta igång nu direkt ;D så man kanske kan få tillbaka sina ljumskar nån gång hehe

hur mår du då,förutom att de e drygt o gå o vänta?

såg förresten att ni bor i gåvan,mina gamla hemtrakter :D
  • Tikka1986
    NiklaasKaroliine skrev 2010-03-03 18:17:16 följande:
    ja en riktig luring har vi :D  Nej vi har inte en aning vad det blir för något.. men jag har ju passat på att frågat nu när vi varit inne på FL 2 ggr, första gången så skymtade dom en liten tös. men ville inte lova något, nu sista gången så såg dom inte :( så vi får helt enkelt vänta o se, men nu e det ju så nära:D *hoppas jag*Haha ja men precis, man vill att det startar nu, fasen man har ju väntat & längtat tillräckligt länge!Jo förövrigt så mår jag faktiskt bra! Svullna fötter och lite ont i bäckenet, men ska nog inte klaga så mycket, finns dom som har ett helvete nu i slutet.. men jag e ju så trött också.. även fast jag vilar & äter.. och promenerar. alltid gäspig! hehe.nemen då skiljer vårat bf datum 1 dag bara :D vet ni vad det blir då? har du mycket halsbränna o så? jahaa nemen ;O ja jag har ju bott i heby i hela mitt liv annars! när bodde du här ? hur länge ?:D nu blev jag ju nyfiken.. hihi!
    hehe oki,så h*n e lite hemlig av sig alltså :) vi har ingen aning alls vad det kommer komma för liten plutt,vi försökte se på ul men h*n ville inte visa alls :P

jo verkligen,finns ju dom stackarna som knappt kan ta sig fram i världen nu i slutet.så vi e nog ganska lyckligt lottade :D
    halsbränna har jag knappt haft under hela tiden,kanske 10ggr max :D

suger det mkt nere i becken på dig när du e ute o går? för mig känns de som om att h*n ska dimpa ner i marken hehe

jag bodde mellan sala o heby innan jag flyttade till borlänge.men min syster bor i gåvan så man har ju varit där ett par gånger :) så man e väl i princip uppväxt i västmanland :P

när flyttade du från heby då? kul o prata me nån från ens gamla trakter hehe
  • Tikka1986
    NiklaasKaroliine skrev 2010-03-04 13:47:15 följande:
    nemen, dom e envisa våra små alltså! :phaha ja, vi ska nog itne klaga alltför mycket!Okej vilken tur du haft med halsbrännan då.. min har varit extrem ibland. usch!Ja det känns som en bula i bäckenet när jag går, men de känns även när jag sitter ner.. som att lill* bara ska pluppa ut.. sen värker de en del nu i bäckenet, även när jag sitter. så man känner ju att det e nära! känner du på något annat vis att det e nära nu ? :DAhaa :) där ser man.. har du bott länge i borlänge?  jag har växt upp i heby, flyttade därifrån för 2 år sedan, först till sala där jag fann mitt livs kärlek, hihi:).. och sen nu bor vi i gåvan :)  ja men kul att världen kan vara så liten ändå ! vad heter din syster? :)
    hehe ja de kan man ju verkligen säga att dom e :P
    oki då e de inte bara jag som känner att h*n ska ploppa ut då :P hade otroliga sammandragningar igår kväll,trodde seriöst att allt skulle komma i gång under natten men icke.idag e de tvär lugnt :( tänkte testa "färdknäppen" idag för nu e jag trött på att se ut som en överviktig vaggande kejsarpingvin iklädd mammakläder :P hehe

jag har bott i borlänge i ca 6 år nu så det va ett tag sen man lämnade sala/heby.
    hehe ja sala e bra på sitt lilla speciella sätt ;)

syrran min heter marie bäckström,hon e ju dock äldre än oss men hennes barn e runt våra åldrar så ni kanske vet vem nån av dom e :)

stort GRATTIS till dig Nillan!!!! :D
  • Tikka1986
    Paincake skrev 2010-03-06 18:37:43 följande:
    Grattis Goseplutt! Själv sitter jag här och knåpar ihop nidvisor: Mel: Jag vill ha en egen måne. Jag har då aldrig trott på bf Bäbis kommer när den vill. Jag är ju trött och tung och ledsen Kan bara sitta still. Jag letar efter varje tecken Är det dags att åka in? Varje gång som någon frågar jag tänker "stick och brinn!" Refr: Jag vill se min egen slempropp och känna vattnet gå. och slippa frågor om det ej är två-ååå. Jag ska titta på min slempropp och veta det är dags. Fast det är säkert länge tills ändå...
    hahahaha tack för en underbar visa :D

stort GRATTIS till dig/er Goseplutt!!
    NiklaasKaroliine skrev 2010-03-06 15:39:37 följande:
    oj ja samma här, trodde också det skulle komma igång under natten, hde riktiga värkar igår kväll.. men icke, avtog tydligen :/ känner ytterst lite nu.. men nja de e inge märkvärdigt.. såååå tråkigt! haha ja man kanske skulle ge sig på den.. för jag e också riktigt trött på detta.hm ja bäckström känner jag ju igen.. vad heter hennes barn då? :) vet säkert vem någon av dom e..
    börjar få känningar nu igen,bara hoppas på att de blir allvar nu :) tufft att vi kände lika på samma kväll :) kanske åker in samma dag oxå hihi
    hennes barn heter hans(hasse),conny,tobias,linda o robin.jag tror nog du vet vem nån av dom e :P
  • Tikka1986
    NiklaasKaroliine skrev 2010-03-06 23:31:01 följande:
    ja de var lite coolt! :) ännu tuffare hade de vart om du bodde kvar, och vi åkt in till akademiska båda två.. haha :) vi får hålla tummarna för oss båda, att det bär iväg snart! jo men tobias & conny vet jag vilka de är ju ! e dom inte födda 88/87 ?
    haha ja de hade vart någe de :) aa nu får de verkligen vara på tiden för oss,men vi kommer säkert vara dom som blir sist ut (positiv man kan låta,inte) ;P

ja de kan nog stämma att dom e födda då,håller inte så stor koll på dom hehe :P
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3