Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

paincace- nej men vad härligt att det fungerar med mjölken! 
    Liian: Hahaha, tror att jag har hört den förut men den är asrolig!

Gumman har varit toppen i dag, en helt annan tös, go å glad. Läggningen tog en timme med gallskrik å gråt tills jag lyckades lugna henne, så är det alltid efter magont i ett par dagar, hon blir som rädd för att lägga sig.  Men nu sover hon i varje fall... får hoppas att laggt barn ligger ett tag i varje fall.  Skall lära mig sticka nu- hahaha. Får se om jag hinner en maska .   Å ja, nog finns det folk som skulle ta henne om vi fråga men näeee... skulle jag inte klara av själv. Trots allt så har varken jag eller min karl inte lust med det. I morgon skall gumman å jag på badet, pappa jobbar.

Mantrat en liten stund framöver liknar karatekids- mask on, mask of Kram på er å tack för att jag fick spy i morse...... fick å fick.... tog mig friheten å det kändes såååå skönt

• längtan 80

Har haft en toppennatt då gumman bara vaknade 4 gånger för att STORÄTA.. antar att hon äter ikapp då jag natten innan svämmade över å nästan själv drunknade i mjölken å hon grinade en gång i timmen. I dag har hon varit värsta solstrålen samt ätit å sovit jättebra. smakis kl 11, extra gröt, halv portion vid 4 å halv portion gröt kl 6 som vanligt,,, +amma däremellan naturligtvis.  Hon somnade kl 7.30, bara 40 minuter stök men inget kaos

Här ger jag inte smakisar med bitar i ... hon har inga tänder ännu.

fina palsternackor du pysslat i hop paincace. Själv har jag pres börjat sticka en hjälmmössa, första saken jag stickar som faktiskt är någonting å inte bara lappar å  annat deprimerande skit som påminner en om att man inte kan. Detär lite klurigt, jag är ganska stel i axlarna, ögonen blöder, jag har ont i fingrarna men jag har inte så mycket kvar nu. Hoppas att det blir rätt... inte så lätta att veta för en amatör försän jag sätter ihop den.

Goseplutt, vad hemskt, huga. Ja (peppar peppar) det är väl det enda vi har sluppit, spyor. Hoppas att det går över fort.

• längtan 80

Paincace: hahah.... fast det är baske mig inte så låätt att vet vad de små håller på med ibland

Här blir det inte mer vagnköp, vi har pres smörjt våran emmaljunga citycross, den är som ny nu.

Här har lillan vaknat vid 12 å försöker somna om till kl4 i över en veckas tid. Vi har 2 planer för detta, börja ha radio på på nätterna , har börjat med det i natt. Eller om det inte fungerar så väcker vi henne strax innan 12 å stör hennes nya rytm. Vi provade detta när hon vaknade en timme efter läggning och hon slutade fort med den vanan.

Kram på er

• längtan 80

Paincake: hoppasa tt det ordnar sig för er å vad jobbigt med tänderna... men har han ju fått tänder å andra sidan, det är ju ett +. Att svärmor kommer å städar.... förn skulle jag avlida!!!!!!! jag är allergisk mot na.

• längtan 80

ÅÅÅÅh, är det så här det ska va??

Lägger gumman kl 7 som vi alltid gjort pga hennes magproblem.... den senaste veckan har hon somnat genom att snurra runt lite mellan oss å pratar. ...<sedan--------------- LAGGT BARN SOVER!!! Hon kan vakna till lite å vara lite ledsen,... men då kommer en prutt å så somnat hon om (förr var det så mycket hårda pruttar så hon var alltid ledsen å halvt hysterisk- vi kånkade å bar, tröstade, kånkade å bar, dag som natt) .   Hon vaknar på morgonen( efter ett natt mål vid 4a tiden) som en glad tjej å startar som hon slutade, dvs pratar.  Att bara få lägga ner tjejen utan gråt... vi ligger bara å lyssnar med leenden på våra läppar.

Annars så släpper hon taget å försöker stå själv, det är det nya. Hon släpper inte bara å trillar hej vilt utan man ser verkligen hur hon sakta rätar ut sog när hon står, släpper lagomt långsamt, balanserar å fokuserar.

OKI,,, om ni missade det------ VI NJUTER, because we are worth it! efter allt som varit. Hoppas att ni har det så bra som vi har det just nu.

Vintertid å sommartid... lägger henne en kvart senare (dvs då 19.15- nu 18.15), gör så en vecka, sedan en kvart senare tills vi kommer fram till sju igen... Tror att man skall vara försiktig med att rucka på tiderna.

• längtan 80

Hahah, söta ni. Min älskade är underbar å underhåller pensionärerna på fruktavdelningen på konsum det ni!! HAHAHA. det räcker med att han är underbar å promenerar hem på lunch oftast. Vi skrattar mycket  å har sååå lika värderingar.  JAg var bagare tidigare så fikabröd kan jag sävnga ihop ( på tal om någons karl som jobbade på Nk bageriet) ... men vem fn orka?! i bland är det skoj men.... skomakarens barn vet ni.

• längtan 80

Ja det där med föräldradagarna, glöm inte att ta ut minst 5 dagar i veckan år 2 för att inte missa sgin. Vi satt i förrigår å gjorde upp planen igen. Jag kommer att vara hemme tills Augusti å min karl till Januari. Så lilla gumman skall in i förskolan i januari.

Vi har varit tillsammans sedan jag var 19 år, 1999- oj, chit 11år!! Vad tiden går. Just nu sitter mina båda kärlekar i hallen å leker, jag brukar få en morgonstund framför datorn med frukost å kaffe i lugn å ro. Lilla gumman har nu fått 2 tänder!!

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3