Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

förlovningsringen är av för länge sedan. Mina ringar ser ut som korvar.

Näe hörrni, nu får det allt börjas raporteras mer om mer bebisar

• längtan 80

Grattis till förlovningen.

Jag sover också,MYCKET men det har nog med ämnesomsättningsfelet att göra. Äter medicinen men den är absolut inte rätt inställd än efter bara 1 och en halv vecka. Kliver upp på natten jag med men somnar om supersnabbt som tur är. Är såååå glad att foglossningen försvunnit nästan helt efter jul då bebisen har vänt sig

• längtan 80

Håller med, en jla hysteri kring ammnigen. Senast var vi på föräldragrupp å lyssande i 1.5h på hur jäkligt det kommer att bli. Tex så skall vi komma i håg att det är jättevanligt att folk sikljer sig under sista graviditetsperioden och i början när barnet har kommit.... så jla kasst!!

• längtan 80

Liian: Det blir jättefint i barnrummet, vilken vacker säng! Det är svårt med färgprover men skoj Såg på dina bilder när du hade nässelutslag, hade det en gång jag med pga penicilin, ingen höjdare!  Tur att det verkar ha blivit bättre för dig.

Tror samma om amningen som du, de informerade för dåligt förut och brer på nu. Jag anser att ammningen är bra om den fungerar men man behöver inte låsa sig vid det, det finns andra sätt. Vi skall inte knäcka oss själva om det inte fungerar.

Nästa vecka har jag semester fram till BF, gjorde dock sista dagen igår, känns som helt rätt beslut. Känner mig redan lite piggare åtminstonne mentalt bara av att ha tagit det beslutet

• längtan 80

Å huga men vilken tur att det gick över någorlunda fort och att bebisen väntar lite till. S

att pres å tyckte lite synd om mig, gick hem i måndags då hypotyreosen gör mig totalt slut... å nu har jag fått en dunderförkylning eller flunsa Bra när jag försöker att få kroppen att komma igen.

• längtan 80

Kom pres hem från BM. Alla värden var perfekta, tom blodvärdet som tidigare låg på 113 har behagat att stiga till 133!! Skönt när mna känner sig så hängig med förkylningen å allt å bara ligger som en padda att veta att värdena åtminstonde ser bra ut. Skall lämna blodprov i morgon för att kolla hypotyreosen,det skall bli spännande att se hur det ligger till med det.

Barnet är ruckbart men ligger som det skall. Brösten kommer det lite ur lite nu och då, det blir lite fläckigt i bh:n men inga floder så att jag måste ha ammningsskydd.

Här hemma har min älskade karl antagit det nya namnet JAMES Allvarlig. Lite trist att jag knapt orkar laga middag och han som jobbar sköter allt annat.

Vad spännande med era flyttar, förstår att det är tungt men O så roligt!!

Lindai: vad roligt att veta vad det blir, själv är man såååååå nyfiken .
    Håller med er andra, skall bli skönt att sova... men inte på magen utan på rygg. Har ryggproblem sedan tidigare( under grav har ryggen aldrig varit bättre dock!?) och sover på tempurmadras. Men blir ganska skev i ryggen av att ligga på sidan känner jag gentemot att lägga sig plant på rygg.

Oj, vilket inlägg...................Kramar på er!!

• längtan 80

Åh vad spännande Nillan77, kanske lite väl spännande. Det löser sig på det ena eller det andra viset. Vi får alla ställa in oss på att det kan bli kejsasnitt, det är ju en möjlighet när allt inte ser bra ut. Förstår ändå att du är shockad. Hoppas att det går bra på röntgen i morgon.
    Uppmuntrande kramar.

• längtan 80

Nillan 77 Oj shit! Herrejisses vilken röra. Vilken tur att allt har lugnat ner sig. Vad läskigt att de kan känna fel på huvud och rumpa på det viset då kan ju barnet ligga hur som hellst. Lycka till i fortsättningen.

• längtan 80

Goseplutt och nillan: Sätesbjudning och förlossning hanteras olika i olika landsting. Det är inte så många läkare som kan ta hand om en sådan förlossning + att navelsträngen lätt kan ligga i kläm när bebisens kropp viker sig.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3