Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Jahapp... pumpade ut ur andra bröstet sedan tjejen var mätt på det andra.... det var bara 20 ml.. .gahhh!! Skall köpa ersättning å sådant i dag för att ha hemma så man inte är så stressad över detta.

Liian... ingen höjdare att minska eller sluta med minifomet försän 3-4 mån.. Visst blir man galen på gaserna!!!!!

• längtan 80

Paincake: Ja det är många som komenterar hur mycket hår hon har. Tillockmed på BB! å de ser ju massor av bebisar Antar att du får höra samma... Får också höra att de tappar sintt hår... jag tror inte detta kommer att fala av

• längtan 80

Blev så glad över att se paincakes skrattande barn mitt i amninsnojan mm.. här är Mija!

Vad roligta tt höra om första dopet med.. kanske kommer bilder ? vi funderar på att ha dop i augusti.

Mija spyr någon gång i bland å det är sällan  mycket.
    Vi har badat henne en gång bara då navelstumpen tog över 3 veckor på att avlägsna sig!! Mija tyckte om det så det var mysigt.
  • längtan 80
    Adnil76 skrev 2010-04-26 17:16:20 följande:
    Hej! Jag vill inte på nåt sätt underminera ditt BVC, men hur blir det när du bara ammar 10min i taget? Låter bakvänt tycker jag. Den riktigt feta mjölken kommer ju först på slutet. Eller du kanke pumpar ut efteråt? Min Kalle har blivit lite bekväm av sig så han snuttar ibland bara de första 5 minutrarna (då mjölken forsar fram och är söt och god) och vill sen inte ha mer, fast han är hungrig. Knasunge! :) Asså dethär med amning är en hel vetenskap... Ujujuj...
    Håller med dig. Har också hört att den feta mjölken de blir mätt på kommer på slutet och att det är viktigt att de får amma klart på ett bröst.
  • längtan 80

ammar ett bröst varje gånr... nu i bland så kan hon amma på ett bröt tomt å börja på nästa... då startar jag på det sista nästa gång.

• längtan 80

Mexi... hu vad jobbigt med infektionen, hoppas att det läker fort nu. Jag hade väldans irritation av stygnen i 4 veckor,det skavde å kliade spec efter promenader å knipövningar.  Fick även svampinfektion å uvi mitt uppe i allt. Trodde att de aldrig skulle bli bra. Men helt plötsligt tänker man att ojdå, när gick det över
    Hoppas att du snabbt kryar på dig... det är sååå obehagligt att ha problem därnere. kramar

Grattis till lilltjejen.. Det verkar som om det är flickornas år i år kramar

• längtan 80

Har varit på bvc. Hon får mjölk så det räcker Har gått upp ca 380 sedan den 6e å växt 1 cm. Barnmorskan är såååå bra!! De på BB var ju lite lätt frenetiska om amningen. Min barnorska säger att jag skall lyssna på hjärtat å göra det som känns bra. Att lita på sig själv.  Mija tömmer båda brösten på kvällen... hon är nästan nöjd å sommnar nästan innan det tar slut... då tar det två timmar att sova ner henne. Hon är inte ledsen men det tar lite tid med att vysja. Barnmorskan sa att jag kunde ge en liten skvätt ersättning om jag ville, bara en dutt å se, men det behövs inte för viktens skull.  skönt att höra. Jag får se hur jag gör

Hade probl nyss... då hon krystade å pruttade nästan konstant i 4 dygn... sedan sov hon ikapp i 2 dygn... åt va 6 timme ca... mjölkproduktionen sjänk så jag klockade henne förra natten å matade varannan timme. Mija skulle säkert ha fixa å öka mjökpr själv men jag ville inte vänta å se vad som hände Nu känns det mycket bätttre å hon äter på normala tider igen.

Håller med barnmorskan... lita på era hjärtan!!! jag stressade upp mig nyss känner jag men jag har tänkt rätt hela tiden.

• längtan 80

Silje: Vad tråkigt med amningen, men vad bra att matningen fungerar nu Jag tänker att går det så går det,,, tänker inte slita ut mig för den sakens skull. Hoppas att det går bra med mattredningen.

Det var verkligen en stor liten kille   kramar

• längtan 80

Smulison: Gud vad jobbigt.. Jag säger bara bättre att gå till doktorn en gång för mycket än en gång för lite. Hoppas att det löser sig snart.. .Det skall ju inte vara en plåga att amma.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3