Inlägg från: Anonym (Äcklad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äcklad)

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Jag har en kompis som jag älskar, men vissa saker hon gör äcklar mig något enormt!
    När de äter så ställer de ner sina tallrikar på golvet så att katterna får äta upp resterna från dem!
    Visst, hon diskar allt porslin i diskmaskinen på 70 grader, men det är ju ändå så jävla äckligt!!!!
    Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med henne, utan att hon ska bli sårad av hur jag känner. Man vill ju ogärna äta hemma hos henne.

ÄCKEL!

• Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!
  • Anonym (Äcklad)
    After Forever skrev 2010-01-10 14:17:25 följande:
    Haha tycker inte det är din business alls. Hon får göra precis som hon vill i sitt hem. Vi låter hunden slicka tallrikarna här hemma, och vi diskar för hand Vi har inte dött än.
    gör ni det inför era vänner också?
    Sjukligt äckligt beteende.
  • Anonym (Äcklad)

Djur vars tungor brukar befinna sig i deras rövar ska för fan inte ha sina tungor på matporslin!
    Katter och hundar slickar sig i röven, på könsorganen, äter sin egen skit och stoppar vad äckel som helst i munnen!

• Anonym (Äcklad)
    Anonym skrev 2010-01-10 14:25:54 följande:
    Katter äter absolut inte bajs! Katter är väldigt renliga djur, de tvättar sig hela tiden. Jag skulle nog inte vilja äta från någon tallrik som en människa slickat på heller men om de är DISKADE så ja.
    Skitsnack! Har själv katter och när min ena honkatt fick ungar åt hon deras bajs när de bajsade på golvet. Så jag VET att katter kan äta bajs!
  • Anonym (Äcklad)
    NiXxI skrev 2010-01-11 09:07:21 följande:
    Måste bara göra ett litet inlägg... Alla djur bär på en bakterie i deras tarmflora som heter Campylobacter, oavsett om det är inne- eller utedjur. Denna bakterie känner de flesta till som "kyckling-skjukan", påminner starkt om salmonella om vi får i oss den via föda. Den försvinner inte i 70 graders diskmaskin, men absolut minskar risken att få den i sig om det diskas väl. Min 3-åriga dotter fick denna bakterie nu över jul. Låg inlagd med dropp och bajsade blod i en vecka. Till saken hör att hon går på ett djur och skur dagis där katterna just huserar fritt kring kök och alla andra tänkbara platser. Smittskyddsintitutet berättade för oss om hurvida denna smitta överförs till människor oc i vårt fall är det troligast att bakterien kommit just från katternas frihet på dagis. Vi har själv hund, men faktiskt så har han en egen skål som man lätt häller över tänkbara rester som han kan få. För visst är djur renliga, men oavsett renligheten så bär de på bakterier som vår kropp INTE kan hantera. Likaså bär de på ett virus som kan ge oss kvinnor livmoderhalscancer bland annat. Hygien är viktigt. MEN, att hålla på att tramsa mot TS om dörrhandtag och annat känns bara så Glocalnet, för det finns befogenhet för hennes reflektioner. TS, du kan faktiskt googla fram lite info om just Livmoderhalscancer och Campylobacter och visa din vän.
    tack för ett bra inlägg och jag håller med dig om att det är löjligt med alla jämförelser i denna tråd.
    Ska Googla
  • Anonym (Äcklad)
    Koloraturell skrev 2010-01-11 09:46:43 följande:
    Jag tycker inte det är så farligt, diskmaskinen tar ju bort alla bakterierna som katten dragit dit? Isåfall är det ju äckligare att gå med strumpor på golvet för där finns det mera kattbakterier.
    Den jämförelsen kanske funkar om du någon gång tänker äta från dina strumpor.
  • Anonym (Äcklad)
    Janice01 skrev 2010-01-11 10:58:29 följande:
    Nej fy faaan vad äckligt! Ni djurägare kanske tycker det är ok, men vi andra trycker det är svinäckligt! Jag skulle ha svårt att äta hos någon som lät sina husdjur slicka på porslinet, oavsett hur noga dom diskar dom!
    Jag har själv djur och tycker beteendet är äckligt.
  • Anonym (Äcklad)

jag har aldrig skrivit att det är innekatter det handlar om.
    Hon har tre utekatter.

Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!