Vi med endometrios 5
biologiskaklockan skrev 2010-04-04 12:48:44 följande:
ingen som svarade på min fråga om var man kunde träffa nån expert på endometrios om man vill prata och ställa frågor för att se om man är misstänkt att ha.?? I sthlm..Sen undrar jag för jag är så himla trött på det här nu. Jag mår så himla illa typ jämt. Men värst är det nog från innan äl och fram till mens. Är jättekänslig för lukter, känner mig nervös i magen, känns som det kommer från tjejmagen mer än från den vanliga magen. Som jag också har problem med med magkatarr och ibs. Men jag undrar om allt verkligen kan skyllas på magkatarr och ibs.nån som har problem m illamående? hur yttrar det sig? när? Är det värre vissa tider i cykeln? Hur känns det. Jag känner mig också öm i tjejmagen som innan mens från några dagar innan äl till mensen , sen är d mensvärk rejält första 2 dagarna måste ta ipren men hjälper m ipren, dock inte m alvedon. De andra dagarna klarar jag mig utan och blöder inte så jättemkt. Sen blir jag känslig igen och öm i magen precis när mensen börjar ta slut. Sen är d lugnt några dagar innan det börjar om m innan äl.Kan man ha endo om man inte blöder så jättesuper mkt utan mer normalt och om man klarar sig m ipren 2 första dagarna sen utan? Kan det ha nåt m hormoner att göra annars kanske?