Zelmilainen skrev 2010-01-20 21:28:00 följande:
kanske kan va värt att kollas upp. dock kommer jag gå på hormoner, etc oavsett om det blir insem eller
ivf. detta pga att vi är ett tjejpar som inseminerar i linköping. de gör alltid hormonbehandlingar där. tror de har koll på läget. läkaren där som jag pratat med känns väldigt bra.
Vad skönt att det känns bra!

Hoppas ni blir gravida snart!
linglang skrev 2010-01-29 10:18:39 följande:
Hej tjejer! Har en fråga till er ang vården.Hur upplever ni att läkarna bemöter er i sjukdomen? Har ni en och samma läkare eller har ni behövt att byta?Jag frågar för själv upplever jag alltid ett dåligt bemötande kring min endometrios. Jag känner som om jag sitter i ett förhör, läkarna vill ha bevis, ifrågasätter allt, misstror. Jag vet inte hur många läkare jag haft och ingen kan hjälpa. Var hos läkare igår och det blev obehagligt. Fick
iaf en remiss till endokliniken uppsala. Hoppas på bra bemötande där.
Ja, inte har man direkt blivit tagen på allvar- jag blev ju t om skickad till psykolog för min " psykiska besvär" ett par år innan jag fick min diagnos-pga att jag gick till min gynekolog så ofta- han trodde det var psykiskt....Och jag min flane trodde ju oxå det då-för läkarna vet väl vad dom pratar om, haha, men så var ju inte fallet, däremot fick jag gå till kurator i några år efter diagnos för att försöka acceptera sjukdom och eventuell evig barnlöshet...Nu hade vi ju tur och fick en liten dotter efter IVF, men det var ingen självklarhet.
Nu känns det mest som min gyn inte vill ha med mig att göra, han tycker jag skall kontakta Sahlgrenska "eftersom jag ändå gått där och gjort IVF dom senaste 4 åren" men ändå skall jag höra av mig om mensen börjar strula igen...Fattar ingenting!! Min smärta då?!
Tror min gyn är sur på Sahlgrenska för att han inte fått några kopior från dom efter min op+ IVF, men det är väl inte mitt fel heller....
Vill nog helst ha en ny läkare men gynekologerna växer inte på träd i Göteborg direkt och helst vill man ju ha någon som iaf intresserar sig för kvinnor med endometrios.