Inlägg från: Rödhåriga tjejen |Visa alla inlägg
  • Rödhåriga tjejen

så nervös inför äggdonation

diamantina skrev 2010-01-14 22:07:07 följande:
    Oj, härligt att läsa så fina och kloka funderingar. Det känns tryggt att jag valde att donera trots allt. Jag funderade själv i sex år på om jag skulle våga. Synd att jag väntade så länge men jag behövde nog det, det är inga lätta saker som dyker upp i huvudet.Men jag är inte för gammal för att donera fler ggr om jag skulle vilja. Jag fick en känsla av att vara en smula värdefull, kanske egoistiskt men jag njuter av att ha gjort en sådan här sak. Mår bra när jag tänker på det.Jag har tre hemmagjorda "guldbarn" men om jag varit i den situationen att jag inte kunde få egna genetiska barn så hade jag absolut valt att ta emot donerade ägg. Tror du snart har funderat klart, lycka till. Diamantina
    Först ett stooooooooooooooooooooort tack för att du donerat!! Det är en otrolig gåva och för mig som behövt den hjälpen och nu är gravid tack vare en underbar kvinna som donerat, kan jag inte med ord beskriva hur tacksam jag är, hur otroligt det är att efter 8 års försök äntligen få känna positiva tankar och vara glad, att få bli mamma. Tack!! Njut du av din insats för det är du värd! {#lang_emotions_sunny}

Det är verkligen en massa tankar och etiskafunderingar som man behöver gå igenom både som donator och mottagare. Jag tror det är det är jätteviktigt att man ger sig själv den tiden man behöver innan man fattar beslutet. När jag själv efter ca 7 år insåg att jag inte skulle kunna få barn med mina ägg och adoption inte var ett alternativ som vi kunnat enas om så var donation den väg jag kände att jag ville gå. Visst har jag haft tankar kring att inte mina egna "fantastiska" {#lang_emotions_wink} gener skulle finnas i barnet, utan någon annan som jag inte vet vem det är. Men för mig var det viktigare att kunna få ett barn att älska och hjälpa växa upp, än att det var mitt ägg. Men som sagt det beslutet kunde jag fatta efter 7 års egna försök, då först var jag mogen för det. Det kommer säkert finnas tankar framöver också och kanske även en liten sorg över att inte kunnat få genetiska barn. Men också en otroligt stor glädje över det barn jag hoppas jag får i sommar. {#lang_emotions_baby}

Lycka till med era funderingar, Snöflingan!
Svar på tråden så nervös inför äggdonation