• Mahoc

så nervös inför äggdonation

Meandmyfamily skrev 2010-01-10 14:49:28 följande:
    Vad kostar det att få en äggdonation? Vill så gärna ha ett barn till men jag har fått reda på att jag har en ovanlig och ärftlig sjukdom som  barnet har 50 % chans att ärva och det vill jag inte. Men vill så jätte gärna ha en till och tanken på att inte få en bebis till  gör ont i hjärtat så nu hittade jag detta med äggdonation och undrar vad det kostar. Tacksam för svar.

Jag har precis som dig en ärftlig sjukdom och har av den anledningen valt äggdonation. Jag har gjort min ÄD i Sverige och inte betalt något. Blev gravid efter fjärde insättningen och har nu en dotter som inte bär på min sjukdom.  Är du under åldersgränsen i ditt landsting tycker jag att det är något du ska överväga. Köerna är förstås längre men vi löste det genom att ha en egen donator, vi behövde bara vänta de sex månade som smittskyddsproverna tog. Lycka till  
  • Mahoc
    m1984 skrev 2010-01-22 15:05:32 följande:
    Hej! Jag undrar gur du kan ha gjort fyra försök och inte betalat något? Vi får två försök av vårt landsting sedan får vi betala själva.... 
    Hm, ja för donatorn var det ju bara ett äggplock. Det blev så många ägg att det har räckt till våra fyra försök. Jag antar att det är olika regler i olika landsting. Vi har nu  ägg kvar i "frysen" och funderar nu på syskonförsök men då får vi betala själva. 
Svar på tråden så nervös inför äggdonation