• aman

Varför har ni fött tidigt?

Ni som prematurbarn, vad har anledningarna till förtidig förlossning varit? Jag har sedan några veckor onda sammandragningar som inte avtar under vila. Periodvis kommer de tätt och regelbundet. Ibland även med starkt tryck nedåt. Vissa dagar kommer de bara som vanliga sd, vid ansträngning.
    Har haft det så under mina tidigare graviditeter också, men då närmare vecka 30. Är nu i 23 eller 24. I de andra graviditeterna har livmodertappen också sakta utplånats av de onda sd. Jag har börjat öppna mig men fött först i 37+.
    Jag kanske inte behöver oroa mig. Skulle bara vara skönt att höra hur det varit för er andra

• Svar på tråden Varför har ni fött tidigt?
  • aman

Jag ringde MVC i tisdags. Fick lämna urinodling som inte visade någonting. Då tyckte BM att jag skulle vänta och åka in direkt om jag upplevde nåt liknande igen. Det kändes lite förvånande. Samtidigt kanske de anar att jag får dessa känningar för att kroppen är belastad efter 3 tidigare graviditeter de senaste 4 åren. Jag tänker be att bli kollad så fort de kommer i flertal i samband med stark molvärk igen. På sätt och vis hade det ju varit skönt med UVI så att jag fick ett svar på varför och kunde slappna av efter behandling

Hoppas allt gått bra för er!

• aman

När vattnet redan gått har de förstås svårt att veta huruvida någon annan anledning ligger bakom egentligen? Gick allt bra i vecka 34+?

Svar på tråden Varför har ni fött tidigt?