korvmedbröd skrev 2010-03-08 17:49:15 följande:
Jävla kärring idag på fiket. Lite för gammal och jag hoppas verkligen att hon inte har några egna barn, för då tycker jag SÅ SYND OM DEM som har en sådan tjurig gammal hagga till morse. De brukar ju alltid ha en högre och lång glasmonter fullproppat med allt gott. Och den här var typ två meter lång. Och hög. - Jag vill ha en bullle, ropar hon över mig och min kompis som väntar på vår kaffelatte. - Ja, vad vill du ha för bulle då? (fanns ju såklart hundra olika goda sockersorter att välja imellan). - Jag vet inte, för jag ser inte. Det står EN SAK ivägen. Så blänger hon skitsurt på Abbe som står och kikar in på alla kreationer. Han som är typ 90cm lång kanske. Och bullar var precis i ögonhöjd. Alltså kunde hon bara titta över honom, ställa sig bredvid honom eller bara säga "ursäkta mig". - DET ÄR INGEN SAK, DET ÄR VÄRLDENS BÄSTA BARN, skrek jag bara i hennes öra. Det verkade som att hon skämdes då och försökte skämta bort det. Men jag lyssnade verkligen inte på det örat. Blundade bara och höjde ögonbrynen mot henne. ÄR HON DUM I HUVUDET ELLER? TROR HON ATT MITT BARN, som råkar vara typ det sötaste i världen, BARA ÄR EN LITEN SAK? ETT LITET TING? Som man bara kan dammsuga upp om man så vill? Som inte har öron? Nej. Verkligen inte. Fy fan. Jag ville bara spotta henne rakt i ansiktet, egentligen. Men jag höll mig.
Bra gjort av dig! Vilken kärring, men hon kanske bara uttryckte sig fel..